Ontkoppelingsprobleem variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2007 00:36 #626235 door V300 register
Ontkoppelingsprobleem variomatic is gemaakt door V300 register
Beste lezers,

Sedert een aantal weken ontkoppeld de variomatic in mijn 340 soms nog wel, maar meestal niet. Alleen met het nodige gekraak kan ik hem dan in de versnelling krijgen. Dat kan zo natuurlijk nooit lang goed gaan. Ik heb het idee, ook na wat rondlezen op het forum, dat het euvel gelegen is in de knop bovenop de keuzehendel waarmede je schakelt naar D en R. Ik ben niet erg technisch maar zou bij die keuzehendel willen speuren naar slechte contacten of een gebroken draad. Kan iemand mij op weg helpen welke stappen te nemen om dat te kunnen bekijken. Dus hoe kom ik onder de keuzehendel, of moet ik de knop er af trekken. Alvast heel veel dank aan degene(n) die mij op weg weet te helpen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2007 00:39 #677347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontkoppelingsprobleem variomatic
Het paneel waar de pook inzit bestaat uit twee losse delen. (Misschien ook wel meer, trouwens...) Zo uit m'n hoofd kun je het deel wat om de pook heenzit eruit klikken. Daaronder kun je dan wel weer verder zien. Ik heb het wel eens los gehad, maar ik vergeet altijd na een tijd hoe het precies zit :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2007 10:15 #677354 door V300 register

Dutchie;30919 schreef : Het paneel waar de pook inzit bestaat uit twee losse delen. (Misschien ook wel meer, trouwens...) Zo uit m'n hoofd kun je het deel wat om de pook heenzit eruit klikken. Daaronder kun je dan wel weer verder zien. Ik heb het wel eens los gehad, maar ik vergeet altijd na een tijd hoe het precies zit :humor:

Vandaag ga ik eens kijken of ik dat paneel eruit kan krijgen. En dan zien of daaronder de oorzaak van de problemen schuilt. Bedankt voor de snelle reactie:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2007 11:54 #677359 door V300 register
Ik heb zojuist het paneel bij de versnellingspook gedemonteerd (was gelukkig errug makkelijk, slechts 1 schroef). De draadjes onder het paneel zien er allemaal ongeschonden uit. Ik heb in de ruimte onder het paneel niets kunnen ontdekken waarvan ik zou zeggen dat 't een storing zou kunnen veroorzaken. Ik ga er nu maar even vanuit dat 't hem niet op die plaats zit. Terwijl ik het zaakje open had liggen even de motor gestart om te proberen hoe die in de versnelling viel. Aanvankelijk zonder gekraak. Echter na 1 metertje achteruit, dan in z'n neutraal en vervolgens in D begonnen de tanden weer te knarsen. Overigens valt mij nu op dat wanneer de pook in R of D staat en ik de knop op de pook indruk er in ieder geval op het gehoor niets veranderd in 't motorgeluid. Ik denk dat het probleem wellicht omvangrijker is. Of misschien zou 't slechts een afstelling kunnen betreffen van een of andere stang onder de auto? In ieder geval is m'n probleem nog hoogst actueel, dus tips en/of hulp wordt dringend gevraagd.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC