Niet opschakelen variomaat na hard remmen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2006 22:24 #625236 door V300 register
Niet opschakelen variomaat na hard remmen is gemaakt door V300 register
Beste 340-enthousiasten,

Wanneer ik in m'n 340 wat steviger tot stilstand afrem, wil de variomaat bij het opnieuw optrekken moeilijk of niet opschakelen. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Groeten Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2006 22:35 #654235 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niet opschakelen variomaat na hard remmen
controleer of de elektrische schakelaar op je hoofdremcilinder nog wel goed doorverbonden is als je de rem loslaat na hem stevig ingeduwd te hebben.

als je stevig trapt moet de weerstand oneindig zijn, laat je het pedaal los moet die onmiddelijk terugkomen naar ongeveer 0 ohm.
(mag een half ohm zijn oid voor verliezen in de meetdraden)

als de weerstand oneindig of hoog blijft na het loslaten van het pedaal, moet je deze sensor vervangen. bij de dealer is het een erg duur onderdeel maar elke 340 automaat op de sloop heeft er een in zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2006 12:47 #654236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niet opschakelen variomaat na hard remmen
Of het tacho-relais checken... het relais wil nog al eens los op de printplaat zitten.

Pootjes opnieuw solderen en het huis volstorten met giethars om opnieuw lostrillen te voorkomen is de enige remedie...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2007 22:03 #680059 door V300 register
Wat is er aan de hand als het stationair toerental bij het intrappen van het rempedaal met ongeveer 200 toeren verhoogd wordt? Volgens mij mag je het wel ietsje merken, maar ik vind dit vrij veel. Of is het normaal?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2007 10:13 #680072 door V300 register
Bij mij verlaagt het toerental een fractie, ook als ik bijvoorbeeld de bergrem aan zet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2007 19:56 #680088 door V300 register
Kwestie van afstellen: als je de bergrem aanzet of de rem intrapt dan wordt er lucht vanuit de variomatic of de rembekrachtiger gezogen. Er komt dus iets meer lucht de motor in.
-gaat ie sneller dan stond ie beetje rijk: het mengsel wordt optimaler omdat er wat lucht bijkomt dus gaat ie sneller lopen
-gaat ie langzamer, dan stond ie te arm: meer lucht dus nog armer mengel.

Naar mijn mening kun je hem het beste wat te rijk hebben staan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2007 22:03 #680091 door V300 register
Oke, duidelijk. 't Is dus in orde :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2007 16:08 #680129 door V300 register
200 toeren erbij als je de rem in trapt vind ik wel erg veel.

zelf stel ik een motor het liefst af dat hij alleen een iets ander geluid maakt en g??n verschil (hoger/lager) in toerental geeft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2007 18:16 #680139 door V300 register
Oke, kun je dat afstellen met de CO-schroef?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2007 19:32 #680147 door V300 register
Klopt, je gaat door voor de koelkast!:D
Maar serieus: ik vind het een handige manier om mijn dafjes af te stellen. Net zolang aan de CO-schroef draaien tot het toerental lichtjes verhoogd wordt als je bergremschakelaar aanzet of remt. Zijn maar kleine slagen trouwens hoor, veel draaien aan de CO-schroef zonder merkbaar effect wijst over het algemeen op valse lucht.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC