Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.
V300 gestript hoe zwaar?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-11-2008 19:20 #738056
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Ben in gesprek wat betreft de overname van een V360cupwagen, kan ik hem bij de ijzerboer misschien eens op de weegschaal zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-11-2008 19:26 #738058
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Tot hoever mogen ze gaan in de cup, want ze zullen zich wel moeten houden aan wat regels denk ik?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-11-2008 19:47 #738063
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Geen min/max gewicht. Glasvezel/polyester plaatdelen niet toegestaan, ramen van lexaan idem, maar een min/max gewicht heb ik nergens kunnen vinden.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-11-2008 19:49 #738064
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Dan zal het wel op zo'n 950 kilo uitkomen denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-11-2008 20:04 #738070
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Ik hoop minder nadat ik er klaar mee ben als alles doorgaat tenminste. 950 voor de gem cupwagen lijkt me wel te verwachten inderdaad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2008 00:29 #738112
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Lijkt me niet voor een cupwagen. Als je totaal geen plaatwerk of ramen kan wisselen haal je dat niet. Met een setje lichtere velgjes en een gestript interieur haal je denk ik net onder de 1000. Je kan verder alleen je koplampen nog weghalen en nog wat klein materiaal, maar in plaats daarvan moet je wel een rolkooi hebben die het nodige weegt. Rond de 1000 zul je dus wel zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2008 00:30 #738113
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Een compleet gestripte 360 die volledig voorzien is van polyester plaatwerk en lexaan ramen e.d. zal eerder rond de 930-950kg uitkomen gok ik, als de auto van Doeke op deze manier 880 kilo weegt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2008 14:22 #738135
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
De dynamo slurpt veel meer pk geloof ik. Maar als je accu onder de 12Volt komt is hij voor een lampje nog lang niet 'leeg', maar voor elektronica wel (ECU e.d).
Bovendien worden de gewichten hier een beetje positief gepost, bijvoorbeeld de vloerbedekking zal wel rond de 15 kilo zijn maar de achterbank en panelen maken het totaal echt geen 50
Reservewiel enz is ook een kilo of 15. Wouter heeft me al eerder verteld dat het hoge gewicht simpelweg door de stevigheid/robuustheid van de Volvo komt, en dus niet makkelijk weg te halen is.
Bovendien worden de gewichten hier een beetje positief gepost, bijvoorbeeld de vloerbedekking zal wel rond de 15 kilo zijn maar de achterbank en panelen maken het totaal echt geen 50
Reservewiel enz is ook een kilo of 15. Wouter heeft me al eerder verteld dat het hoge gewicht simpelweg door de stevigheid/robuustheid van de Volvo komt, en dus niet makkelijk weg te halen is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2008 19:22 #738170
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
De kale kas weegt niet veel hoor! Die kun je zo met twee man optillen en dan zit er al die bituum rotzooi nog in (gewicht daarvan niet onderschatten)
Wat de (gestripte) auto zwaar maakt is de wielophanging, motor/bak. Een goede CroMo kooi weegt +- 30 kg.
Complete interieur inclusief die bituumzooi weegt bij elkaar meer dan 50 kg, zeker.
Afijn, we zullen straks zien als m'n 360 klaar is
Wat de (gestripte) auto zwaar maakt is de wielophanging, motor/bak. Een goede CroMo kooi weegt +- 30 kg.
Complete interieur inclusief die bituumzooi weegt bij elkaar meer dan 50 kg, zeker.
Afijn, we zullen straks zien als m'n 360 klaar is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-11-2008 23:04 #738419
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V300 gestript hoe zwaar?
Heb trouwens wel eens een paar cupauto's van dichtbij bekeken, sommige zijn echt consequent lichter gemaakt, andere alleen ontdaan van wat er snel los wil komen. T'was niet voor niets een instapklasse, min of meer is de lol vergald door de mensen die blokken gingen blueprinten en speciale ophangingen lieten ontwikkelen. Allemaal begrijpelijk, maar dan blijft er van een budgetklasse niets meer heel (en dan is een volvo 360 opeens een rare keus om zoveel moeite in te stoppen).
Ik wil in mn eigen 360 nog een keer het dak dichtlassen en de hele bakconstructie voor dat schuifdak eruit slijpen.. daar zit ook wel wat gewicht in.
Ik wil in mn eigen 360 nog een keer het dak dichtlassen en de hele bakconstructie voor dat schuifdak eruit slijpen.. daar zit ook wel wat gewicht in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





