Voorwiel-lagers voor V340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-11-2022 10:52 #1042312 door V300 register
Voorwiel-lagers voor V340 is gemaakt door V300 register
Wat zijn goede merken voor de vervanging van de voorwiellagers van dit autootje?
FAG en SKF natuurlijk, -maar flink aan de prijs- en blijkbaar slecht leverbaar (zitten waarschijnlijk ook in tanks).

Is A.B.S. iets? (naast enkele 'el-cheapo's' die ik niet wil zo'n beetje het enige wat op voorraad is)

Het autootje piept een lange pieptoon bij een bocht naar rechts, daardoor verdenk ik het voorwiellager links.
Kan na 170000 km. wel sleets zijn denk ik zo...

Dank voor advies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2022 22:55 #1042328 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorwiel-lagers voor V340
Ik heb afgelopen zomer nog de voorwiellager aan 1 zijde vervangen. Het merk waar ik in zulke gevallen meestal voor ga is SKF. De prijs toen was iets van 25 Euro geloof ik dus dat valt volgensmij reuze mee toch?

Ik heb 't even opgezocht, die ik heb besteld was een SKF VKBA 502. Dezelfde lagers zijn te vinden in Volvo Penta, als je 'n beetje rondneust vind je d'r een voor 'n schappelijke prijs. Hier heb ik 'm toen besteld, hij is inderdaad wel omhoog gegaan in prijs zie ik: bogijn.nl/onderdelen/120/volvo/375/340-3...ikel/50/skf/vkba-502

Aan de andere kant is het positief dat dezelfde lagers in andere applicaties gebruikt worden, dat betekent dat 't nog gemaakt wordt ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-11-2022 17:40 #1042329 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorwiel-lagers voor V340
Ik heb inmiddels de ABS gekocht, na zoeken en vinden van dezelfde SKF als jij noemt, die hier -over the counter- 'onzeker leverbaar' was en ik niet wilde wachten.
Die SKF staat bij bogijn trouwens als 'niet leverbaar' op de site (jouw link).
De prijs hier was een paar weken terug 39,53 bij een verzender die ik niet fijn vind.

ABS schijnt nederlands te zijn (IJsselstein) maar op de lagers zelf staan enkel nummers..
Over de kwaliteit van ABS vind ik nergens iets (voor zover je aan reviews uit het net iets hebt).


Noot: kan iemand iets zinnigs zeggen over de pieptoon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-05-2023 16:23 #1042683 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorwiel-lagers voor V340
Hoe bevallen de ABS-lagers, is het een aanrader of niet echt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets