Subframe en achteras volvo 340 en 360 uitwisselbaar?
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Veerpoten van een 360 vanaf 1986 zijn anders, door die extra linkjes erop (hoe heet dat in gewoon Nederlands )
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Zolang de bevestiging aan het chassis en alles maar hetzelfde is.
- V300 register
- Verbannen
Het handremmechanisme van een 360 is anders. Zelfstelmechanisme, lagers, ankerplaat?
Misschien kun je beter met een kale as beginnen. Kun je meteen alles laten stralen
en poedercoaten.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Voornamelijk de houders waar de reactie stangen in zitten lijken of ze zijn uit gelubberd? Neem aan dat deze gaten niet groter moeten zijn dan de randjes van de bussen zelf? Hierdoor zou alleen PU bussen erin zetten niet voldoende zijn.
[ATTACH]4520[/ATTACH]
Wellicht is alleen deze houders vervangen door een exemplaar die beter is al voldoende.
De achteras is nog niet meteen nodig. Maar zag dat me wielen aan de boven kant iets naar elkaar toe staan. (negatief camber). En ben in de veronderstelling dat dit niet minder gaat worden.
Deze onderdelen in goede staat zijn afkomstig van een 340 veel makkelijker te vinden dan die van een 360.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
[ATTACH]4521[/ATTACH]
Zit voor de rest geen speling op ofzo, dus geen acuut probleem.
Eerst die voorwiel ophang maar eens strak krijgen. Rij namelijk al een maand niet harder dan 110 km/h omdat ik anders trillingen krijg, heel irritant. Verbruik op LPG is wel van 1:9 naar 1:11 gegaan .
- V300 register
- Verbannen
Albert1;246452 schreef : Weet dat ze wel iets negatief camber hebben, heb het idee dat het meer wordt dan hoort. Als ik deze auto naast me anderen zet zie ik het verschil
Komt dat niet door die enorme gastank?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Iemand enig idee of er nog nieuwe stuurhuizen ergens te koop zijn?
Had er één besteld maar die blijkt (na een paar weken) niet meer leverbaar en alle andere sites (waar het stuurhuis op staat) hebben dezelfde leverancier.