Ander maat achterband
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Bij 6300 gaan de kleppen zweven , en is het einde verhaal .
Bij mijn weten heeft een 1.4 en 1.7 geen toeren begrenzer .
Meestal geven toerentellers iets te veel aan, zo'n 50 tot 100 toeren.
Je kunt de toerenteller ijken m.b.v een TL looplamp op 220 V
Als je de krukas poelie hiermee beschijnt , staat deze bij 3000 rpm (= 50 Hz) "stil"
Als je grotere achterbanden monteert, draait de motor bij dezelfde snelheid minder toeren, ergo levert dan ook minder vermogen , waardoor je topsnelheid zal dalen .
Ik heb een 340 1.4 met de lange 5-bak van een 1.7.
De 4e versnelling is nu even lang als de 4e van de oorspronkelijke 4-bak.
In de 5e versnelling zet je niet alleen het geluid af, maar ook het acceleratie vermogen.
Topsnelheid is in 4 , merkbaar verschil in verbruik heb ik niet kunnen constateren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
LMogyorossy;242719 schreef : Een B.14 mag continue 5800 toeren draaien
Met m'n 4 bak bij 120 zo'n 4000 vinden mijn oren al genoeg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
LMogyorossy;242719 schreef : Bij mijn weten heeft een 1.4 en 1.7 geen toeren begrenzer .
QUOTE]
Als een 1.4 (Volvo 340) toerenbegrenzing heeft waar zit die dan? En toerenbegrenzing houdt toch in dat de brandstoftoevoer bij te hoog toerental afgesloten wordt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Verder heb ik ooit links of rechts wat opgevangen over een toerenbegrenzing in de Renix zelf. Niet dat de brandstof wordt afgesloten dus, want dat is vrij lastig met een carburateur zoals onze auto's hebben, maar dat de Renix simpel gezegd de bougies niet meer dan X-aantal keer per minuut laat vonken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
General Custom;242723 schreef : Je kunt er echter rustig vanuit gaan dat deze niet meer te krijgen zijn en geen enkele 340 nog zo'n ding heeft tenzij deze al héél lang niet vervangen is.
Het verbaast me nog steeds wat er nog her en der ligt. Zo zou het me niet verbazen als er nog ergens van die rotoren liggen. :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvomania;242725 schreef : Het verbaast me nog steeds wat er nog her en der ligt. Zo zou het me niet verbazen als er nog ergens van die rotoren liggen. :f
Ik zou die héél goed bewaren Robbert Jan! Die zijn erg leuk voor in het 'Musée de la Volvo 300' dat in het Louvre wordt gevestigd wanneer men eindelijk is uitgekeken op die stoffige oude schilderijtjes :yesyes::+
Zonder onzin, zulke spullen zijn heel erg leuk voor de heb en om te bewaren, maar hebben naar mijn bescheiden mening vrij weinig toegevoegde waarde om effectief op een (straat)auto te monteren. De rotors en verdelerkappen van Valeo/Ducelier zijn van prima kwaliteit en nog zeer goed te krijgen. De toerenbegrenzer gebruik je normaal gezien toch nooit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.