Volvo 360 velgen met grooste ET waarde voor of achter monteren?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2014 17:56 #943323 door V300 register
Stuggere voorveren maakt al veel uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2014 06:57 #943334 door V300 register
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratie

Albert1;226944 schreef : Owke, bedankt voor antwoorden.
Ik ga de meeste naar buitenstaan wielen achter leggen.
En es kijken wat de mogelijk heden zijn met bladveren.


De achterkant verlagen kan door simpelweg een blokje (bijv. verlaagblokken Ford Escort Ford Capri Escort Cortina axle 2 lowering block kit )
Voor eventuele stijfheid zijn landrover defender 90/110 voor schokbrekers plug and play voor de achterste op een 340, of dit voor een 360 ook geldt weet ik niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert Jan Algera (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2014 13:11 #943344 door Albert Jan Algera (GAST)
Beantwoord door Albert Jan Algera (GAST) in topic Volvo 360 velgen met grooste ET waarde voor of achter monteren?
Interessant, ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
Want de achter dempers zijn sowieso niet zo jofel meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2014 13:47 #943348 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 velgen met grooste ET waarde voor of achter monteren?
nee nee nee, niet gaan aanklooien met die landrover dempers, die zijn voor een auto van 2500kg en ondanks dat ze in engeland beweren dat ze prima werken heb je er geen kloot aan als je een fatsoenlijk sturende auto wilt!

zelf gezien met iemand die een 360 had, achter van die landrover dingen omgebouwd naar rode koni's van een 340 op stand 3/4 van de maximale stugheid, die wist niet wat hij meemaakte qua verbetering in rijgedrag.

de meeste mensen die een rondje bij mij in de auto meerijden vragen naderhand ook wat ik met de wielophanging gedaan heb onder het mom van "dat wil ik ook"

het is eigenlijk heel simpel, maar wel een totaalpakketje. coilovers en 5-link achterassen heb je ook nieteens perse nodig om een 340 of 360 lekker te laten sturen. combinatie van polyurethaan bussen (nemen de speling uit je wielophanging weg; directer stuurgedrag), goede voorveren (225,250 of 275lbs; zijn best fatsoenlijke waarden voor een leuk rijgedrag, max 7,5cm verlagend ivm positie draagarmen) goede schokbrekers (je kunt sinds redelijk recent instelbare voor en achterschokbrekers NIEUW kopen speciaal voor de 340/360) achter kun je m uiteraard ook verlagen maar dat is mijns inziens meer voor de looks, ik kan niet perse harder een bocht door met of zonder verlagingsblokken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2014 14:06 #943350 door V300 register

AvdAkker;226977 schreef : nee nee nee, niet gaan aanklooien met die landrover dempers, die zijn voor een auto van 2500kg en ondanks dat ze in engeland beweren dat ze prima werken heb je er geen kloot aan als je een fatsoenlijk sturende auto wilt!

zelf gezien met iemand die een 360 had, achter van die landrover dingen omgebouwd naar rode koni's van een 340 op stand 3/4 van de maximale stugheid, die wist niet wat hij meemaakte qua verbetering in rijgedrag.

de meeste mensen die een rondje bij mij in de auto meerijden vragen naderhand ook wat ik met de wielophanging gedaan heb onder het mom van "dat wil ik ook"

het is eigenlijk heel simpel, maar wel een totaalpakketje. coilovers en 5-link achterassen heb je ook nieteens perse nodig om een 340 of 360 lekker te laten sturen. combinatie van polyurethaan bussen (nemen de speling uit je wielophanging weg; directer stuurgedrag), goede voorveren (225,250 of 275lbs; zijn best fatsoenlijke waarden voor een leuk rijgedrag, max 7,5cm verlagend ivm positie draagarmen) goede schokbrekers (je kunt sinds redelijk recent instelbare voor en achterschokbrekers NIEUW kopen speciaal voor de 340/360) achter kun je m uiteraard ook verlagen maar dat is mijns inziens meer voor de looks, ik kan niet perse harder een bocht door met of zonder verlagingsblokken.


Meen je dat nou? Ik ken 2 340's (van ??n persoon, ??n vijfdeurs en ??n driedeurs) die buitengewoon goed rijden in het lompere segment. Dagelijks rijden en comfort neem ik dan niet mee als argument maar qua driften en racen vind ik het top.

Zelf heb ik hem achter en voor verlaagd, standaard dempers achter en voor een vele malen dikkere olie in de dempers. Dat is voor mij ruim voldoende om lekker te knallen maar het zwakke punt zit hem nu duidelijk in de achterkant.

Koni's lossen natuurlijk alles op en het is altijd beter dan aanklooien zoals ik dat doe maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan ;).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2014 17:08 #943356 door V300 register
Als je inderdaad al het comfort en enig fatsoenlijk rijden wilt opgeven en constant willen 'driften', dan zijn die defender dempers natuurlijk prima..

Wil je een auto die allround goed presteert kun je beter even verder kijken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD