nieuwe wielen en ophanging
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-10-2013 22:22 #939286
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuwe wielen en ophanging
ik denk dat een achteras wisselen makkelijk is als lagers wisselen, of heeft iemand al een minder intensieve manier gevonden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-10-2013 06:15 #939291
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuwe wielen en ophanging
hier een snelle link. En zelf heb ik nog geen ervaring met het verwisselen van die lagers dus daar kan ik niet bij helpen
www.mister-auto.be/fl/wiellager/volvo-34...70pk_v2812_g654.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
30-10-2013 16:28 #939300
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic nieuwe wielen en ophanging
Geeft niet. Dat heb ik zelf al een aantal keren gedaan. Alleen bleek het bestellen van de lagers steeds moeilijker te gaan. Dus is het fijn dat deze mister-auto de juiste types wel in voorraad heeft. Ik hou de achterassen toch meer even in de opslag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
30-10-2013 16:32 #939301
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic nieuwe wielen en ophanging
Deze:
www.mister-auto.be/fl/wiellager/delphi-b..._g654_a089BK517.html
lijkt er wel op. Of het de goede is?. Ik vind het verdacht dat ie voor alle jaartallen is.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2013 22:12 #939314
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic nieuwe wielen en ophanging
dat kan ook niet aangezien er 3 compleet verschillende configuraties zijn wat betref maatvoering en lagertype.
een wiellager vervangen is in principe net zoveel werk als de achteras zelf vervangen, mits je een brander (zonder eigenlijk niet beginnen) en een goede poelietrekker of een zelf vervaardigd gereedschapje gebruikt. voorheen werd voornamelijk de as vervangen omdat je die relatief makkelijk kunt vinden en het simpel schroefwerk is, (17 bouten en een remslang), zelfde verhaal met roestige voorschermen etc. het is vanzelf een keer op en dan heeft het meer zin om wat je hebt te herstellen
een wiellager vervangen is in principe net zoveel werk als de achteras zelf vervangen, mits je een brander (zonder eigenlijk niet beginnen) en een goede poelietrekker of een zelf vervaardigd gereedschapje gebruikt. voorheen werd voornamelijk de as vervangen omdat je die relatief makkelijk kunt vinden en het simpel schroefwerk is, (17 bouten en een remslang), zelfde verhaal met roestige voorschermen etc. het is vanzelf een keer op en dan heeft het meer zin om wat je hebt te herstellen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2013 14:00 #939342
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuwe wielen en ophanging
Maar het zou mooi zijn als iemand Erik een keer van z'n achterassen afhelpt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-11-2013 23:17 #939437
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuwe wielen en ophanging
Hier het resultaat van de verlaging. Subtiel toch?
drive.google.com/file/d/0B9MGHertDIUNbVd...VmM/edit?usp=sharing
drive.google.com/file/d/0B9MGHertDIUNbVd...VmM/edit?usp=sharing
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-11-2013 08:10 #939440
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuwe wielen en ophanging
Dat is wel mooi verlaagd ja, merk je veel verschil in wegligging?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-11-2013 14:45 #939444
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuwe wielen en ophanging
Enorm verschil. De carrosserie gaat niet meer volledig mee in de bochten en zo ligt echt 100 keer steviger op de baan. Verder kan ik nog steeds deftig over de drempels e.d. En na een uur is je rug ook niet kapot ofzo ook omdat de schokdempers volledig instelbaar zijn en je dus zelf kan kiezen keihard of relatief zacht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-11-2013 22:33 #939460
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuwe wielen en ophanging
hoeveel heb je precies voor en achter verlaagd?
heb je nog rubbers van de wielophanging vervangen (draagarmen voor, reactiestang, stabi etc)?
welke schokdempers heb je genomen?
Misschien dingen die al genoemd zijn, maar niet in dit topic... en met zo'n duidelijke titel wil het wel handig zijn dat de inhoud ook extra duidelijk is
heb je nog rubbers van de wielophanging vervangen (draagarmen voor, reactiestang, stabi etc)?
welke schokdempers heb je genomen?
Misschien dingen die al genoemd zijn, maar niet in dit topic... en met zo'n duidelijke titel wil het wel handig zijn dat de inhoud ook extra duidelijk is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets