Remreservoir tjokvol bij gebruik eezibleed
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2013 08:48 #632676
door 16673-dummy
Remreservoir tjokvol bij gebruik eezibleed is gemaakt door 16673-dummy
Gisteren heb ik de remvloeistof van mijn 360 ververst m.b.v. het Eezibleed systeem. Deze maakt gebruik van de druk van een band (reservewiel) en pompt zodoende de vloeistof door het systeem heen.
Echter, toen de klus geklaard was en ik het Eezibleedapparaatje weer loshaalde, bleek het reservoir van de remvloeistof tjokvol te zitten. Ik heb me aan de instructies gehouden en later met een pompje ook weer het overschot aan vloeistof uit het reservoir gekregen, maar gebeurt dit altijd? Hoe kun je dit voorkomen?
Echter, toen de klus geklaard was en ik het Eezibleedapparaatje weer loshaalde, bleek het reservoir van de remvloeistof tjokvol te zitten. Ik heb me aan de instructies gehouden en later met een pompje ook weer het overschot aan vloeistof uit het reservoir gekregen, maar gebeurt dit altijd? Hoe kun je dit voorkomen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2013 09:23 #931496
door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Remreservoir tjokvol bij gebruik eezibleed
Bij mij werkt het goed, zolang de druk in de band niet hoger is dan 1 bar, daarboven krijg ik o.a. lichte lekkage's .
Het blijft voldoende werken tot een minimum druk van ca. 1/2 bar
Het blijft voldoende werken tot een minimum druk van ca. 1/2 bar
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2013 10:14 #931497
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remreservoir tjokvol bij gebruik eezibleed
bij het verversen van bestaande systemen heb ik al regelmatig gehad dat dit systeem pas begon te werken bij intrappen van het pedaal. De gaatjes bij de ontluchtnippels waren een beetje dichtgekoekt, en de lage druk van het systeem blaast daar net niet doorheen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-05-2013 11:08 #931499
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Remreservoir tjokvol bij gebruik eezibleed
Een grote injectiespuit (50/60 ml bijvoorbeeld) kan daarbij ook helpen, dan haal je er gemakkelijk weer wat uit, zie uw dichtstbijzijnde apotheker

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2013 11:36 #931500
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Remreservoir tjokvol bij gebruik eezibleed
Het ontluchten an sich ging prima. De druk op de bewuste band was bij aanvang 1,2 bar. Maximum is 1,38 dus ik dacht dat het wel kon. Volgende keer dus iets meer lucht eruit laten.
Lekkages had ik niet en ik kon keurig alles ontluchten. Alles is ook vernieuwd natuurlijk, dus rommel zat er niet (meer) in.
Bij het loskoppelen van het systeem, blijft het remvloeistofreservoir echt tot de nok toe vol met olie. Hebben jullie dat ook?
@ Wouter B: inderdaad heb ik een spuit gebruikt om het overschot uit het reservoir te halen.
Lekkages had ik niet en ik kon keurig alles ontluchten. Alles is ook vernieuwd natuurlijk, dus rommel zat er niet (meer) in.
Bij het loskoppelen van het systeem, blijft het remvloeistofreservoir echt tot de nok toe vol met olie. Hebben jullie dat ook?
@ Wouter B: inderdaad heb ik een spuit gebruikt om het overschot uit het reservoir te halen.
Moderators: Mark Smeets