handremkabel re- achter vervangen 340 1989
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb vandaag 3 uur onder de 340 ( cvt ) van mijn zoon gelegen om re re- kabel van de handrem te vervangen.
Volgens het werkplaatsboek is stap een; de spanning van de kabel halen.
Dus achterzijde middenconsole verwijderen en de stelmoer zo los draaien dat de spannning er af is.
Ik heb de console verwijderd maar geen stelmoer te vinden.
Waarschijnlijk is het na bouwjaar 88 veranderd.Mijn boek loopt tot 88.
Ik heb het nu geprobeerd met spanning maar dat is op zijn zachts gezegd niet goed te doen.
Wie weet raad.
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het afstelmechanisme zit bij jou midden boven de versnellingsbak, ook met een M8 moertje.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
hallo Anjo bedankt voor je advies.Kan ik dat moertje wel zien,want als ik er onder lig valt dat denk ik niet mee?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
je komt er vanaf de kant van het linkerachterwiel bij en stelmogelijkheid zit op de plek waar de 2 kabels van de achteras af samenkomen
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
In de trommels, maar zelfs het verdeelpunt wil vast rotten ivm gebrek aan vet.AvdAkker;198372 schreef : op de trommels bedoel je? die boven de bak zit meestal wel aardig in 't vet
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
elpee;198386 schreef : In de trommels, maar zelfs het verdeelpunt wil vast rotten ivm gebrek aan vet.
Helemaal mee eens. Al een paar keer gehad. Van te voren inspuiten en gangbaar maken voorkomt dat je het voorste kabeltje aan gort draait (deze gaat namelijk zich opdraaien als de stelmoer vast zit). Daarnaast is het voor de krachtverdeling wel prettig als juist dit onderdeel soepel loopt.
Als het vastzit aan de trommelkant heb ik maar 1 advies: Het hele mechanieck er af nemen, makkelijk gangbaar/beweegbaar maken en dan goed invetten. Hiervoor gebruik ik zelf hoogwaardig vet.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;198369 schreef : nee al ver daarvoor, maar het is wel gebruikelijk dat niet alle wijzigingen meegenomen zijn in de meeste boeken, daarvoor is het forum zullen we maar zeggen:)
het afstelmechanisme zit bij jou midden boven de versnellingsbak, ook met een M8 moertje.
Anjo bedankt voor de tip.Het is gelukt al kostte het wel veel tijd.
Als ik dit nog een keer moet doen gaat het sneller.
Groeten
Peter