Stuurbekrachtiging 360
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2011 17:08 #631079
door 16673-dummy
Stuurbekrachtiging 360 is gemaakt door 16673-dummy
Iemand vroeg me of ik iets wilde vragen :+
Het gaat over de stuurbekrachtiging. Ik kan niet alles vinden hier, dus daarom maar een topic voor alle vragen.
Zijn er verschillende versies geweest? 1400 en 2-liter zijn verschillende neem ik aan, maar een set voor een 2-liter past op alle geleverde motortypes? Of is een B19 weer uitgesloten van deelname?
Zorgt de stuurbekrachtiging voor ander weggedrag of nadelige effecten? Het is handig bij inparkeren, daarom moet het er ook op zitten, maar draait de pomp altijd mee en zorgt derhalve voor extra brandstofverbruik of valt dat mee? Moet zo'n systeem onderhoud hebben, afgezien van olie verversen?
De vragen zijn niet voor mezelf, maar namens iemand anders gesteld.
Het gaat over de stuurbekrachtiging. Ik kan niet alles vinden hier, dus daarom maar een topic voor alle vragen.
Zijn er verschillende versies geweest? 1400 en 2-liter zijn verschillende neem ik aan, maar een set voor een 2-liter past op alle geleverde motortypes? Of is een B19 weer uitgesloten van deelname?
Zorgt de stuurbekrachtiging voor ander weggedrag of nadelige effecten? Het is handig bij inparkeren, daarom moet het er ook op zitten, maar draait de pomp altijd mee en zorgt derhalve voor extra brandstofverbruik of valt dat mee? Moet zo'n systeem onderhoud hebben, afgezien van olie verversen?
De vragen zijn niet voor mezelf, maar namens iemand anders gesteld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2011 17:33 #869176
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Stuurbekrachtiging 360
Onlangs kwam die vraag ook al voorbij. Het stuurhuis is sowieso hetzelfde bij alle modellen. Maar er zit wel wat verschil in slangen, montage van de pomp en montage reservoir tussen 1400 en 2 liter. Maar dat is allemaal vrij simpel op te lossen.
Verbruik, ja ongetwijfeld want hij draait mee en elke belasting op je krukas = meer verbuik. Of het veel is? Geen idee zou ik je niet durven zeggen.
Ja bij het monteren doe je er verse olie in, en daarna zo op z'n tijd verversen. Er zal ongetwijfeld een interval voor staan, maar die zou ik zo 1,2,3 niet weten.
Verbruik, ja ongetwijfeld want hij draait mee en elke belasting op je krukas = meer verbuik. Of het veel is? Geen idee zou ik je niet durven zeggen.
Ja bij het monteren doe je er verse olie in, en daarna zo op z'n tijd verversen. Er zal ongetwijfeld een interval voor staan, maar die zou ik zo 1,2,3 niet weten.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2011 18:06 #869179
door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Stuurbekrachtiging 360
Het meerverbruik is 0,2 liter per 100 km .
Dit is ook de reden waarom men tegenwoordig zo gek is op die vervelende elektrische bekrachtigingen
Dit is ook de reden waarom men tegenwoordig zo gek is op die vervelende elektrische bekrachtigingen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2011 18:32 #869180
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurbekrachtiging 360
Bedankt!
Het ging mij ook om een 360 zonder bekrachtiging, die dan vervolgens uitgerust zou moeten worden m?t bekrachtiging.
De vragen zijn beantwoord. Mocht ik er nog iets over willen weten, zal ik de vraag hier stellen.
Het ging mij ook om een 360 zonder bekrachtiging, die dan vervolgens uitgerust zou moeten worden m?t bekrachtiging.
De vragen zijn beantwoord. Mocht ik er nog iets over willen weten, zal ik de vraag hier stellen.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2011 22:44 #869211
door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Stuurbekrachtiging 360
Ik heb bij mijn 360 ook stuurbekrachtiging opgebouwd een tijd geleden.
Het enige wat je aan moet passen is de motorsteunen. Hier liggen stalen plaatjes onder zodat het motorblok iets hoger komt. Als je de bekrachtiging uit een 360 word gehaald zou ik daar gelijk goed opletten.
Het enige wat je aan moet passen is de motorsteunen. Hier liggen stalen plaatjes onder zodat het motorblok iets hoger komt. Als je de bekrachtiging uit een 360 word gehaald zou ik daar gelijk goed opletten.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2011 23:19 #869218
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Stuurbekrachtiging 360
dat lijkt me sterk Frank. ik weet dat er bij een B19 motor onder de linker motorsteun een vulplaatje van 2mm ligt; bij de B200, met of zonder stuurbekrachtiging nergens.
ik denk dat de auto waar die stuurbekrachtiging dan vanaf gekomen is een set versleten motorsteunen had, dan is l+r een plaatje plaatsen een leuke oplossing om ervoor te zorgen dat de downpijp en carterpan niet gaan liggen rammelen.
ik denk dat de auto waar die stuurbekrachtiging dan vanaf gekomen is een set versleten motorsteunen had, dan is l+r een plaatje plaatsen een leuke oplossing om ervoor te zorgen dat de downpijp en carterpan niet gaan liggen rammelen.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2011 08:04 #869442
door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Stuurbekrachtiging 360
Toen bij mij de b230fb erin lag moest ik toch echt plaatjes eronder doen om ervoor te zorgen dat de pan niet tegen het stuurhuis kwam. Die kwam er gewoon altijd tegenaan, zonder te rijden al. Maar zou inderdaad kunnen dat de motorsteunen slecht waren.
Moderators: Mark Smeets