lekkende stuurbekrachtiging

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2011 20:51 #631023 door V300 register
lekkende stuurbekrachtiging is gemaakt door V300 register
Er wordt me en 340 aangeboden met stuurbekrachtiging. en het gaat me in eerste instantie om die stuurbekrachtiging. Maar hij lekt te veel, de stuurbekrachtiging. (het is ook nooit goed, het probleem met de stuurbekrachtiging die ik net uit de auto van Piet de Jong heb overgezet was dat deze helemaal niet lekte. De olie was nooit bijgevuld in 7 jaar, waardoor de 7 jaar oude olie de consistentie van vet had en de werking voor 70 % ongedaan had gemaakt!) Ik ga er van uit dat iets wat lekt steeds meer gaat lekken, dus ik wil dit eruit hebben. Hu zegt mijn garagist dat dit te kostbaar is om te repareren, dus dat ik moet zoeken naar een vervanging van de stuurbekrachtiging.

Is dat zo?

Hans van Dunn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2011 20:52 #866996 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic lekkende stuurbekrachtiging
Dat lijkt me eraan liggen, wat lekt er? hoelang lekt het al? hoeveel is er met die lekkende stuurbekrachtiging gereden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2011 20:56 #866997 door V300 register
Een stuurhuis kan gereviseerd worden. Is kostbaar, maar in mijn ogen de moeite waard voor de 'echte' liefhebber. Verder kunnen slangen lekken en misschien kan de pomp nog stuk. Zoveel meer spannends is er niet aan te vinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2011 21:20 #867001 door V300 register
Toevallig had ik deze week nog contact met Skandix hierover. Hun antwoord:

Dear Jos,no there are no power steering racks available anywhere; what I can offer is:

1. you send us your rack and we send it away to check if its possible to rebuild it, price for this service is 50 euro
2. make sure you keep your old tie rods as these are not available as a new part
3. if its possible to rebuild the rack, the price is 389 euro (incl. the 50 euro), if not we will return it to you
4. let me personally know before you ship something as this is a special offer to you

regards
Matthias

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 21:21 #867002 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic lekkende stuurbekrachtiging
Kan inderdaad gereviseerd worden. Kost inderdaad wel wat, maar minder dan een nieuw stuurhuis. Staat de auto bij jouw bekende garagist? Wil wel met je mee gaan anders?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 22:11 #867012 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic lekkende stuurbekrachtiging
Hans, de Toyota van mijn vader heeft al een jaar of 6 (en een kilometertje of 200.000) last van een zwetende stuurbekrachtigingspomp. Da's wat anders dan lekken, maar toch.
Bij de onderhoudsbeurten wordt de olie ververst of bijgevuld en het systeem werkt nog feilloos.

Beter een lekkende stuurbekrachtiging die nog werkt, dan helemaal g??n stuurbekrachtiging, zou ik zeggen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2011 23:43 #867020 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic lekkende stuurbekrachtiging
je kunt in ieder geval de persleiding uitsluiten, als in dat circuit iets lekt gaat hij vanzelf ?cht olie spuiten

mogelijkheid is de slang van stuurbekrachtiging naar resevoir of de dikke slang van de pomp naar het resevoir. die laatste zit op de pomp via een Banjo nippel geschroefd, met 2 koperen ringen. als dat een keer los is geweest z?nder die koperen ringen te vervangen dan heb je geheid een lekkage.

beide genoemde slangen zijn origineel van een kwaliteit dat het een wonder is dat het 25jaar ervaring haalt, wel te vervangen voor universeel spul al moet ik wel even krabben of de slang resevoir > stuurhuis niet aan de stuurhuiskant ook een aansluitnippel op de slang geperst heeft zitten, in dat geval moet een hydrauliekboer een nieuw slangetje aanleveren.

keerring in de pomp is mogelijk; die is te vervangen al moet je waarschijnlijk wel eerst die keerring verwijderen voor je een nummer/maten hebt om een nieuwe te bestellen.
en een lekkage in het stuurhuis is ook mogelijk in dat geval betekend het onvermijdelijk een totaalrevisie van het stuurhuis.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2011 00:03 #867022 door V300 register
Lijkt me dus opzich best goed nieuws.. Jek an dus constateren voordat je koop waar het lek zit, en vooral hoeveel het je gaat kosten :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2011 09:23 #867033 door V300 register
Heren,

zeer bedankt voor de vlotte en nuttige reacties. er zit dus weer muziek in!

Hans

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2011 09:26 #867034 door V300 register
[mod]verplaatst naar Remmen, Wielen en Wielophanging[/mod]

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC