Rem wordt weer warm
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2010 17:02 #851162
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Rem wordt weer warm
Ja ik heb het met de achterremmen van de GLE gehad. Eerste de lekke cilinders vervangen. En daarna bleven de achterremmen hangen. Duurde altijd even voor ze los kwamen. Na het vervangen van het slangetje was het opgelost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2010 17:47 #851174
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rem wordt weer warm
Vooral het feit dat de remmen beginnen te piepen in een bocht naar rechts en de ene keer de rem wel, maar de andere keer de rem niet blijft hangen.
Gistermorgen bijvoorbeeld stond ik voor het verkeerslicht en rolde ik zo weg. Maar op de terugweg bleef ik zelfs op een klein hellinkje nog staan.
Ik ben benieuwd wat het resultaat is.
Gistermorgen bijvoorbeeld stond ik voor het verkeerslicht en rolde ik zo weg. Maar op de terugweg bleef ik zelfs op een klein hellinkje nog staan.
Ik ben benieuwd wat het resultaat is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2010 22:13 #851492
door 16673-dummy
Zo, vanavond had ik even een uurtje over. Omdat ik de klauw al eens eerder gangbaar gemaakt had, dacht ik dat dat in dat uurtje nog wel even kon.
Remslang losgemaakt, nieuwe slang erop gezet, remklauw opd e werkbank even uit elkaar gehaald en ja hoor, er zat allemaal prut in. De rubber afdichtring was nog prima, dus ik kon toe met het reinigen van de cilinder en klauw (inwendig) en het monteren van een nieuwe NOS 300-serie (ja, daar word ik dan weer helemaal blij van) ontluchtingsnippel. Nog even wat ATE Bremszylinder pasta erin gedaan, bijna vergeten
Afijn, zaakje gemonteerd, ontlucht en proefrondje maar! Wat een verschil, het lijkt wel of ik rembekrachtiging heb (ohja, dat heb ik ook)! Voorheen was het pedaal een harde plank waar ik flink op moest stampen, nu gaat alles lekker soepel. Het pedaal gaat gemakkelijk naar beneden, maar de auto remt dan al wel. De eerste remactie van vanavond verraste me, ik dacht eerst dat ik niet goed ontlucht had
De noodstop gaat gelijkmatig en snel, ik denk dat als ik het pedaal ?cht hard intrap, de voorwielen blokkeren.
Operatie geslaagd dus!
Remslang losgemaakt, nieuwe slang erop gezet, remklauw opd e werkbank even uit elkaar gehaald en ja hoor, er zat allemaal prut in. De rubber afdichtring was nog prima, dus ik kon toe met het reinigen van de cilinder en klauw (inwendig) en het monteren van een nieuwe NOS 300-serie (ja, daar word ik dan weer helemaal blij van) ontluchtingsnippel. Nog even wat ATE Bremszylinder pasta erin gedaan, bijna vergeten

Afijn, zaakje gemonteerd, ontlucht en proefrondje maar! Wat een verschil, het lijkt wel of ik rembekrachtiging heb (ohja, dat heb ik ook)! Voorheen was het pedaal een harde plank waar ik flink op moest stampen, nu gaat alles lekker soepel. Het pedaal gaat gemakkelijk naar beneden, maar de auto remt dan al wel. De eerste remactie van vanavond verraste me, ik dacht eerst dat ik niet goed ontlucht had

De noodstop gaat gelijkmatig en snel, ik denk dat als ik het pedaal ?cht hard intrap, de voorwielen blokkeren.
Operatie geslaagd dus!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2010 22:14 #851623
door 16673-dummy
Nog even een aanvulling: er bleef toch wat knagen dus vanavond ook maar "even" linksvoor de leiding vervangen. Ging gemakkelijk los.
Er zat dikke prut in de klauw, dus die ook nog maar even opengemaakt. Helaas bleek de zuiger flink gehavend, en de inwendige klauw ook, dus ik heb er maar een andere klauw opgezet (na die schoon- en gangbaar gemaakt te hebben). Hij remt nu n?g beter en makkelijker.
Bedankt voor alle tips!
Er zat dikke prut in de klauw, dus die ook nog maar even opengemaakt. Helaas bleek de zuiger flink gehavend, en de inwendige klauw ook, dus ik heb er maar een andere klauw opgezet (na die schoon- en gangbaar gemaakt te hebben). Hij remt nu n?g beter en makkelijker.
Bedankt voor alle tips!
Moderators: Mark Smeets