AvdAkker;155275 schreef : std schokbreker werkt ook gewoon met hydrauliekolie, dat is op temperatuur veel bedrijfszekerder als motorolie, daarom worden ze nog wel eens afgevuld met 80W90.
ori dempers opnieuw afvullen met dikkere olie allemaal beunwerk als je het mij vraagt aangezien de originele keer/zuigerring totaal niet berekend is op dergelijke olie. waarom dit werkt is doordat dikkere olie niet tussen de verjaarde afdichting van de zuiger weg kan lopen.
gewoon goede aftermarket inserts (Koni, KYB whatever) monteren en daarbij de ruimte tussen schokdemperpatroon en veerpoot volgooien met ca 50ml koelvloeistof / 10w40 olie of iets in die richting.
Is zeker een beunoplossing maar het hangt wel af van je budget. Ik zou zelf ook voor een Koni of iets dergelijks gaan.
In het geval van een budgetcup zal het wel vaker gebeuren.
@Boris, wel vervelend dat het geen Koni dempers blijken te zijn. Niet echt netjes van de verkoper.