lichtmetalen velgen welk type?
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Foto van vorig jaar, hier had ik m'n naafkapjes nog niet, maar dat maakt niet uit. Het past verder prima. Dit jaar staat de auto veilig en warm in de garage

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
4x100,
5,5Jx15H2 ET37
banden 195-50-15
Past dit?
- V300 register
- Verbannen
-
Alleen vind ik de velg wel vrij smal voor een 195 band, maargoed past wel. Naafgat zal ook wel uitkomen, want de naaf van Volvo is extreem klein (=gat van de velg te groot) Veel mensen "schreeuwen moord en brand" dat je pasringen moet gebruiken, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan (en alles wat je kan bedenken qua rijden uitgespookt).
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;164313 schreef : Ja
Alleen vind ik de velg wel vrij smal voor een 195 band, maargoed past wel. Naafgat zal ook wel uitkomen, want de naaf van Volvo is extreem klein (=gat van de velg te groot) Veel mensen "schreeuwen moord en brand" dat je pasringen moet gebruiken, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan (en alles wat je kan bedenken qua rijden uitgespookt).
:wtf: dat ligt er volgens mij aan hoe de velg ''gecentreerd'' wordt op de naaf, als de wiel bouten/moeren conisch zijn kun je er van uitgaan de de bouten/moeren het wiel centreren op de naaf.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zien de banden er niet erg bol uit? Ik heb velgen van 7J breed met dezelfde banden er op en die staan mooi vlak. 5,5J is zoals Frits al zegt erg smal voor die brede banden. Ik heb ATS Cup velgen en ik heb geen last van aanlopen bij max stuuruitslag.vincentengel1990;164303 schreef : ik heb nu velgen op het oog met deze specs.
4x100,
5,5Jx15H2 ET37
banden 195-50-15
Past dit?
- V300 register
- Verbannen
-
guusk44;164334 schreef : :wtf: dat ligt er volgens mij aan hoe de velg ''gecentreerd'' wordt op de naaf, als de wiel bouten/moeren conisch zijn kun je er van uitgaan de de bouten/moeren het wiel centreren op de naaf.
Dus...? Is ook het geval. Tot "85 heb je op de achteras van de V300 niet eens een uitstekende naaf. Zo spannend is het niet.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-