Vering achter

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2010 16:58 #833065 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vering achter
nope, dat hoeft niet. de constructie van de 300 achteras zorgt er al voor dat de bladveren niet/nauwelijks kunnen schuiven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2010 18:22 #833074 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Vering achter
Bedankt :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 00:10 #833103 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vering achter
trouwens, wat ik nog wel gedaan heb:

origineel zit er een centreerbultje op de bladveer zodat de boel op z'n plek blijft; daar kun je hem mee in de bankschroef klemmen en dan wat aan de veer zelf draaien; dan wipt dat ding er zo uit. op diezelfde plek met een kolomboormachine het kuiltje doorboren en vervolgens naar ?10 opboren; bij de dubbele bladveer hetzelfde en vervolgens monteren met een centrale M10 bout dwars door de veren + bevestigingen heen.

kolomboormachine op laag toerental (150/200rpm of minder), vlijm en vlijmscherpe boren gebruiken; liefst (nieuwe) cobalt-boortjes met tophoek van 135gr en uiteraard goed smeren!

je hebt uit m'n hoofd M10x50 bouten nodig (maar dat durf ik even niet met zekerheid te zeggen), 10mm langer als de originele in ieder geval

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 09:33 #833124 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Vering achter
Ik denk als jij zegt dat de constructie van de 300 achteras zorgt de bladveren niet/nauwelijks kan schuiven dat ik dat eens een tijdje aanzie wat gebeurt, kan het nog altijd doen, of een klem aan de uiteinden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 09:38 #833126 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vering achter
ja dat klopt, de veren kunnen niet/nauwelijks schuiven; maar je moet wel iets hebben waarmee de as op z'n plek blijft:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2010 09:48 #833130 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Vering achter
Dan zal ik dat bekijken als ik de veren van de donor afhaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 15:00 #833473 door Schuurmans
Beantwoord door Schuurmans in topic Vering achter
Als er iemand de bladveren af gaat slijpen om een 2e veer te maken heb ik wel interesse in de afgeslepen uiteinden/ogen. (liefst met de rubber bussen er nog in).

uiteraard vanwege het eventueel produceren van PU bussen hiervoor:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5950

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 16:55 #833484 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Vering achter

Funsdaf;145363 schreef : Als er iemand de bladveren af gaat slijpen om een 2e veer te maken heb ik wel interesse in de afgeslepen uiteinden/ogen. (liefst met de rubber bussen er nog in).

uiteraard vanwege het eventueel produceren van PU bussen hiervoor:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5950


Is goed wanneer wil jij ze hebben, wil je ze alle 4?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2010 17:35 #833488 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vering achter
Ik heb toenertijd, bij de bestaande bladveer, de helft van van de bobbel eraf geslepen. De extra bladveer heb ik voorzien van een gat tot de helft van de dikte van de bladveer. Hierdoor passen de 2 bladveren op elkaar.

Daarnaast heb ik de bladveren WEL aan elkaar geklemd. Simpelweg om ervoor te zorgen dat de body-roll wordt beperkt. Wanneer de auto namelijk in een bocht aan het binnenste wiel uitveert, komen de bladveren los van elkaar. Op dat moment heb je aan die kant "originele vering".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD