Vering achter
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
origineel zit er een centreerbultje op de bladveer zodat de boel op z'n plek blijft; daar kun je hem mee in de bankschroef klemmen en dan wat aan de veer zelf draaien; dan wipt dat ding er zo uit. op diezelfde plek met een kolomboormachine het kuiltje doorboren en vervolgens naar ?10 opboren; bij de dubbele bladveer hetzelfde en vervolgens monteren met een centrale M10 bout dwars door de veren + bevestigingen heen.
kolomboormachine op laag toerental (150/200rpm of minder), vlijm en vlijmscherpe boren gebruiken; liefst (nieuwe) cobalt-boortjes met tophoek van 135gr en uiteraard goed smeren!
je hebt uit m'n hoofd M10x50 bouten nodig (maar dat durf ik even niet met zekerheid te zeggen), 10mm langer als de originele in ieder geval
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Schuurmans
- Nieuw lid
-
uiteraard vanwege het eventueel produceren van PU bussen hiervoor:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5950
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Funsdaf;145363 schreef : Als er iemand de bladveren af gaat slijpen om een 2e veer te maken heb ik wel interesse in de afgeslepen uiteinden/ogen. (liefst met de rubber bussen er nog in).
uiteraard vanwege het eventueel produceren van PU bussen hiervoor:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5950
Is goed wanneer wil jij ze hebben, wil je ze alle 4?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarnaast heb ik de bladveren WEL aan elkaar geklemd. Simpelweg om ervoor te zorgen dat de body-roll wordt beperkt. Wanneer de auto namelijk in een bocht aan het binnenste wiel uitveert, komen de bladveren los van elkaar. Op dat moment heb je aan die kant "originele vering".
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.