Trilling in 340GL
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;127999 schreef : Vandaag pompte iemand in mijn werkplaats een band tot 4 bar op. Hij kon de meter niet zo goed aflezen. Ik schrok me naar, omdat dit oudere banden waren. Heb gelijk maar ff wat lucht afgelaten. 99% gaat het goed, maar ik had geen zin in die 1%.
bij bedrijven die vrachtwagenbanden omleggen hebben ze daar hele mooie kooien voor, die om de bandenmachine heen gaan.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
(we hebben ze hier ook wel eens gehad waar 20 bar in moest)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Vermilion;128000 schreef : Moet wielen uitlijnen ook gebeuren als alleen velgen(en de banden die daar al opzitten) worden gewisseld?
moeten is een groot woord, als je na het wisselen van wielen last hebt van trilling in je stuur/scheeftrekken etc. en je wilt er vanaf dan zou je ze even opnieuw moeten balanceren en uitlijnen (mits het profiel nog niet beschadigd is natuurlijk)
maar je moet je er wel aan storen, ik rij al een jaar of 2 in scheeftrekkende/trillende 300's, ga ik naar de garage om 't uit te lijnen/balanceren dan ben ik na 2 weken toch weer terug bij af:woei:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;127976 schreef : Ben je serieus met oude banden naar Frankrijk gereden?
Geluk dat je geen klapband hebt gehad. Ik heb ook een setje banden met uitstekend profiel, maar al 10 jaar oud. Die heb ik maar gepromoveerd tot stallingsbanden. Een retourtje Rotterdam vond ik al twijfelachtig (ik woon tegen de grens), hoewel er geen haarscheurtjes o.i.d. inzitten.
Vierkante banden kan je ook al krijgen van 2 maandjes in de showroom stilstaan met normale bandenspanning.
Dan is idd de remedie met goeie belading en wat hogere bandenspanning (sowieso nodig met belading) een stuk rijden.. dan is het alweer goed.
- Ruud Kuiper
- Nieuw lid
-
volvofiel;127976 schreef : Ben je serieus met oude banden naar Frankrijk gereden?
Geluk dat je geen klapband hebt gehad. Ik heb ook een setje banden met uitstekend profiel, maar al 10 jaar oud. Die heb ik maar gepromoveerd tot stallingsbanden. Een retourtje Rotterdam vond ik al twijfelachtig (ik woon tegen de grens), hoewel er geen haarscheurtjes o.i.d. inzitten.
Mijn banden waren niet zo oud en verkeerden (voor zo ver ik dat kan vaststellen) in prima staat. Ik ga ze toch vervangen, want ik kan via kennissen gratis een set vrij nieuwe 340-banden krijgen, maar anders had ik ze denk ik nog wel een tijdje laten liggen.