Tegengaan overhellen / verbeteren stabiliteit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2009 19:50 #794300 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tegengaan overhellen / verbeteren stabiliteit

AvdAkker;117066 schreef : de dikte van de stabistang is verder wel gelijk tussen oud en nieuw type wielophanging, 340 of 360..

het verschil van montage door kogelkopjes en rubbers merk je door het verschil in lengte eigenlijk ook niet op, bij de montage in rubbers is de arm ietsje groter.

Dus een een stabistang van de voorzijde op de achterwielophanging klussen is volgens mij met de montage in de rubbers het minst ingewikkeld. Ben wel benieuwd naar foto's van de constructie van Erik eigenlijk......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 07:56 #794334 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Tegengaan overhellen / verbeteren stabiliteit
Kijk hier maar eens!

Lees ook meteen zijn hele topic maar eens door.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 17:56 #794437 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tegengaan overhellen / verbeteren stabiliteit
Sowieso is de 360 al stugger. Waarom? Omdat deze met kogels werken zit er al minder speling op. Daarnaast zitten de armen bevestigd aan de veerpoot (uiteinde van de de draagarm, fictief gezien) en niet aan de draagarm. Doordat de arm langer is wordt dus ook de over te brengen kracht lager wat meer stijfheid opleverd.

Bij een 360 is het overigens niet gemakkelijk om een dubbele stabilisatorstang constructie te maken. Wel weet ik dat er stijvere stabilisatorstangen van White-Line te koop zijn. Kostprijs iets boven de 100 euro. Dai alias ClassicSwede (op volvo300mania) levert ze ook als ik me niet vergis.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 18:40 #794471 door V300 register
Dank voor de link naar het topic, maar waar ik op doelde waren eventuele foto's van een stbilisatorconstructie aan de achterzijde van de auto.....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 18:46 #794473 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Tegengaan overhellen / verbeteren stabiliteit

AvdAkker;115768 schreef : forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=81601&postcount=848

die had ik je al gegeven:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 20:12 #794489 door V300 register

AvdAkker;117387 schreef : die had ik je al gegeven:)

Klopt, dank daarvoor nog, maar ik zoek altijd naar meer en meer en meer......... (aard van het beestje, sorry)....:woops:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 22:56 #794506 door V300 register
Leuk dat je geinteresseerd bent :yesyes:

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik hem er bij mij weer onderuit heb gegooid. Ding kwam van een BMW 318i E30 (voorkant) af en is veel te stijf. Hij ging namelijk z'n wieltje optillen:

Misschien als je die van de achterkant van een 460 pakt, dat het dan een stuk beter gaat. die is namelijk een heel stuk soepeler. Maar dan moet je sowieso aan de voorkant ook wat veranderen.

Het is dus ?f alleen de voorkant, of achterkant en voorkant.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 23:18 #794513 door V300 register
Of zoek koni load adjusters voor de achterkant. Of dubbele bladveren maken. Alle aanpassingen die je maakt leveren zoiezo een wereld van verschil.

Kosten van een dubbele bladveren setup is nagenoeg niks, maar zorg ook voor voldoende demping.

Koni loadadjuster:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2009 23:33 #794521 door V300 register

rwdstudent;117428 schreef : Of zoek koni load adjusters voor de achterkant. Of dubbele bladveren maken. Alle aanpassingen die je maakt leveren zoiezo een wereld van verschil.

Kosten van een dubbele bladveren setup is nagenoeg niks, maar zorg ook voor voldoende demping.

Koni loadadjuster:

Die K*Tdrempels ook altijd :+

Wel 'n dikke bunnyhop, baas!

Chill, je weet tok?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC