Piepen en kraken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2009 17:48 #629172 door V300 register
Piepen en kraken is gemaakt door V300 register
Elke keer als ik stuur hoor ik gekraak voor me. klinkt niet echt lekker. Een beetje als rubber of oud metaal. Ik kan niet uitmaken wat het is. Misschien het stuurhuis ofzo? Het geluid is erger als ik stil sta en aan het stuur draai. Ik heb geen stuurbekrachtiging.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 18:00 #785078 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Piepen en kraken
Zijn dat niet de lagers in/boven de veerpoot?

Ik heb precies hetzelfde, maar hij rijdt er niet minder om :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2009 18:04 #785079 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Piepen en kraken
Hij rijdt er iid niet minder om. maar ik hoef me geen zorgen te maken dat er binnenkort iets zal afknappen of doorscheurt? Dat ik niet ineens met me bek op straat lig als over een drempel ga of net iets te hard door een bocht rijd.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 20:09 #785086 door 16673-dummy
Gevonden: de veerpootlagers/tontaatlagers, bovenin de veerpoot.

Avd340T schreef : of het nood of bijzaak is, hangt van jezelf af. als je je stoort aan de geluiden > vervangen. verder kan het niet al teveel kwaad als er op dit lager een beetje speling zit.

dit lager zorgt eigenlijk ervoor dat de veerpoot mee kan draaien met het wiel, terwijl de bovenkant van de veerpoot wel gefixeerd aan de body vastzit (dmv die 3 m8 boutjes in de motorruimte)

het k?n voorkomen, dat de tonnetjes in het lager uit de lagerschalen donderen, dit kan tot gevolg hebben dat je stuur blijft hangen, of dat hij superzwaar en raar stuurt. je zou voor het mooie iig de veerpoot deels uit moeten bouwen (kan zonder de kogels + remmen te lossen), de veer met speciaal gereedschap spannen (veerspanners) en dan de bovenste moer lossen, als je dan de bovenste veerschotel en het ophangrubberblok hebt, zit het lagertje ertussen. je kunt dan de fysieke speling in het lager voelen, en het lager beter inspecteren. een beetje dik (wiellager) vet kan al helpen maar dat hangt er maar net van af hoe en hoe erg het lager versleten is.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 20:10 #785087 door 16673-dummy
Trouwens, voor de duidelijkheid: tijdens het rijden heb ik er geen last van zodra je maar boven de 20 km/h bent.

Bij stilstand/kruipen is het heel duidelijk te horen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC