schokdempers 360 voor
- V300 register
- Verbannen
-
360 cross;107245 schreef : ik ga eens proberen dikkere olie in de schokbrekers te doen.
dat lijkt me zeker het proberen waard. kan problemen opleveren in vrieskou maar dat is voor jouw 'gebruik' van de auto toch niet belangrijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
360 cross is geen lid van de club, hij is lid van het forum. Op de site van de club staat duidelijk aangegeven hoe het forum en de club zich tot elkaar verhouden. Misschien moet iedereen dit goed onthouden.
Daarnaast is het sportief inzetten van een auto mogelijke goede reclame voor het model. Er worden meer dan genoeg zeldzame (veel zeldzamer en kostbaarder dan welke 300 serie dan ook) auto's gebruikt in sportieve auto evenementen waaronder rally. Daarbij wordt er meer geld in deze auto's gestoken dan dat veel liefhebbers in hun 300 steken enerzijds omdat er in de autosport een hoop geld is maar anderzijds ook omdat de auto ook voor die mensen magische krachten bezit.
Dat men de 300 serie niet graag, grootschalig de autosport in ziet verdwijnen begrijp ik best, maar waarom is zo'n negatieve, ongastvrije toon nodig?!
360 cross ruilt zelfs nog een auto die te goed in tegen een sloper, dat vind ik toch wel getuigen van begrip voor liefhebbers en misschien zelfs voor voor sympathie voor het model en de bijbehorende historie.
Leuk en wel dat het behouden van de serie een doel voor de club is, maar dit is niet de club, dit is het forum. Daarbij komt dat iedereen op zijn eigen manier lief heeft en dat het daarom erg vervelend kan zijn als anderen dat menen te moeten dicteren.
Mocht de opmerking over het afraggen van een zeldzaam model gericht zijn op mij (ivm 360 sedan). Ik heb oa de auto van JL niet gekocht ivm mijn sportieve plannen, ik heb mijn vorige auto's die te goed waren verkocht. Ik gebruik de 242 Turbo niet omdat deze te goed en te zeldzaam is. De 360 die ik gekocht heb kan dan misschien zeldzaam zijn maar is zeer zeker niet in goede staat. Daarnaast is de auto door de vorige eigenaar geruime tijd aangeboden op de site van de club, zonder reactie van een reddende engel.
De auto voldoet prima aan mijn voorwaarden als liefhebber om toch met een Volvo waar ik zoveel plezier aan beleef iets te doen dat de echte liefhebbers hier blijkbaar verafschuwen. Ik heb genoeg zaken overwogen alvorens een keuze te maken en kan deze keuze (terwijl ik dat echt niet hoef) prima verantwoorden.
Als het sportief inzetten en gebruiken van de 300 serie nu blijkbaar niet meer toegestaan is, is het misschien verstandig om de sportieve sectie op het forum te verwijderen.
Onder andere het sleutelen, het werken van de sportieve liefhebbers aan hun 300 zorgt ook voor oplossingen die voor de andere liefhebbers bruikbaar zijn. Het hele schokbreker verhaal om maar eens te noemen.
Ik heb het 300 forum altijd erg gezellig gevonden, onder andere door de goede sfeer, de gezelligheid. Ik ben nu waarschijnlijk al zo'n 3.5 jaar (of 3 oid) lid van de club en heb het forum een hele poos geleden, na enige tijd afwezig te zijn geweest (en veel op andere fora te hebben, gezeten) al het ware herontdekt als de gezellige ontmoetingsplek. Al die kritiek richting mensen die niet doen wat een liefhebber hoort te doen draagt naar mijn mening niet echt bij aan een gezellige plek op het Net.
Als men anderen niet de ruimte geeft om zelf invulling te geven aan een hobby als de Volvo 300 wordt, kun je naar mijn mening bijna spreken van een Volvo 300 extremisme/fundamentalisme.
Wat is een liefhebber?
Nu weer ontopic:
Iemand anders een idee welke olie te gebruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
succesrate is ongeveer 8 op 10, ontluchten is een bitch en de originele keerringen en zuigerringen zijn niet ontworpen voor een dergelijke viscositeit cq belasting! zolang de keerringen het houden schijnt het wel leuk te werken. maar er zijn al diverse gebruikers die tijdens het rijden dus ineens een volledig niet functionerende schokbreker of schokbrekers krijgen, levensgevaarlijk als je 't mij vraagt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;111289 schreef : maar er zijn al diverse gebruikers die tijdens het rijden dus ineens een volledig niet functionerende schokbreker of schokbrekers krijgen, levensgevaarlijk als je 't mij vraagt.
Helemaal mee eens. Misschien is een V3M en V3C groupbuy een idee. Dan is er misschien genoeg interesse om iets bij Koni/Bilstein geregeld te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Volvo 740TIC;111291 schreef : Helemaal mee eens. Misschien is een V3M en V3C groupbuy een idee. Dan is er misschien genoeg interesse om iets bij Koni/Bilstein geregeld te krijgen.
Zelfs dan schijnt het nog 300 euro per set van 2 te kosten. Men heeft koni er al meerdere malen voor gemaild. Maar als jij het via ruvoparts op wilt zetten, is het misschien een goed idee. tot nu toe heeft er niemand actie ondernomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Kennelijk hebben enkelen dat nu nog steeds niet door, hoewel ik het al vaak gezegd heb.
Edit: bovendien heb IK ervoor gezorgd dat die 360 GLT naar de cross verdween. Ben ik nu ineens het zwarte schaap?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.