schokdempers 360 voor

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 19:05 #779862 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic schokdempers 360 voor

360 cross;107245 schreef : ik ga eens proberen dikkere olie in de schokbrekers te doen.

dat lijkt me zeker het proberen waard. kan problemen opleveren in vrieskou maar dat is voor jouw 'gebruik' van de auto toch niet belangrijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2009 12:54 #786075 door V300 register
Welke olie gebruikt me hiervoor?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 01:02 #786127 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic schokdempers 360 voor
Een auto afcrossen past geloof ik niet bij de doelstelling van de club, zoals ik hem begrepen heb. De auto in nette en goede staat brengen en behouden wel. Dat kan goed samengaan met rally-rijden, maar daar houd het dan een beetje bij op als het gaat om een zeldzaam type.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2009 07:23 #786132 door V300 register
Ten eerste, No hard feelings.

360 cross is geen lid van de club, hij is lid van het forum. Op de site van de club staat duidelijk aangegeven hoe het forum en de club zich tot elkaar verhouden. Misschien moet iedereen dit goed onthouden.

Daarnaast is het sportief inzetten van een auto mogelijke goede reclame voor het model. Er worden meer dan genoeg zeldzame (veel zeldzamer en kostbaarder dan welke 300 serie dan ook) auto's gebruikt in sportieve auto evenementen waaronder rally. Daarbij wordt er meer geld in deze auto's gestoken dan dat veel liefhebbers in hun 300 steken enerzijds omdat er in de autosport een hoop geld is maar anderzijds ook omdat de auto ook voor die mensen magische krachten bezit.
Dat men de 300 serie niet graag, grootschalig de autosport in ziet verdwijnen begrijp ik best, maar waarom is zo'n negatieve, ongastvrije toon nodig?!

360 cross ruilt zelfs nog een auto die te goed in tegen een sloper, dat vind ik toch wel getuigen van begrip voor liefhebbers en misschien zelfs voor voor sympathie voor het model en de bijbehorende historie.

Leuk en wel dat het behouden van de serie een doel voor de club is, maar dit is niet de club, dit is het forum. Daarbij komt dat iedereen op zijn eigen manier lief heeft en dat het daarom erg vervelend kan zijn als anderen dat menen te moeten dicteren.

Mocht de opmerking over het afraggen van een zeldzaam model gericht zijn op mij (ivm 360 sedan). Ik heb oa de auto van JL niet gekocht ivm mijn sportieve plannen, ik heb mijn vorige auto's die te goed waren verkocht. Ik gebruik de 242 Turbo niet omdat deze te goed en te zeldzaam is. De 360 die ik gekocht heb kan dan misschien zeldzaam zijn maar is zeer zeker niet in goede staat. Daarnaast is de auto door de vorige eigenaar geruime tijd aangeboden op de site van de club, zonder reactie van een reddende engel.
De auto voldoet prima aan mijn voorwaarden als liefhebber om toch met een Volvo waar ik zoveel plezier aan beleef iets te doen dat de echte liefhebbers hier blijkbaar verafschuwen. Ik heb genoeg zaken overwogen alvorens een keuze te maken en kan deze keuze (terwijl ik dat echt niet hoef) prima verantwoorden.

Als het sportief inzetten en gebruiken van de 300 serie nu blijkbaar niet meer toegestaan is, is het misschien verstandig om de sportieve sectie op het forum te verwijderen.

Onder andere het sleutelen, het werken van de sportieve liefhebbers aan hun 300 zorgt ook voor oplossingen die voor de andere liefhebbers bruikbaar zijn. Het hele schokbreker verhaal om maar eens te noemen.

Ik heb het 300 forum altijd erg gezellig gevonden, onder andere door de goede sfeer, de gezelligheid. Ik ben nu waarschijnlijk al zo'n 3.5 jaar (of 3 oid) lid van de club en heb het forum een hele poos geleden, na enige tijd afwezig te zijn geweest (en veel op andere fora te hebben, gezeten) al het ware herontdekt als de gezellige ontmoetingsplek. Al die kritiek richting mensen die niet doen wat een liefhebber hoort te doen draagt naar mijn mening niet echt bij aan een gezellige plek op het Net.

Als men anderen niet de ruimte geeft om zelf invulling te geven aan een hobby als de Volvo 300 wordt, kun je naar mijn mening bijna spreken van een Volvo 300 extremisme/fundamentalisme.

Wat is een liefhebber?

Nu weer ontopic:

Iemand anders een idee welke olie te gebruiken?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 12:01 #786142 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic schokdempers 360 voor
in engeland wordt de olie bij 340's veelvuldig verruild voor 80w olie, maar op een 340 wordt er wel aangeraden dit icm met stijvere veren te doen en dan verruilen ze bijv 340 voor 360 veren, voor een 360 schijnen bijv 240 veren het aardig goed te doen.

succesrate is ongeveer 8 op 10, ontluchten is een bitch en de originele keerringen en zuigerringen zijn niet ontworpen voor een dergelijke viscositeit cq belasting! zolang de keerringen het houden schijnt het wel leuk te werken. maar er zijn al diverse gebruikers die tijdens het rijden dus ineens een volledig niet functionerende schokbreker of schokbrekers krijgen, levensgevaarlijk als je 't mij vraagt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2009 12:22 #786144 door V300 register

AvdAkker;111289 schreef : maar er zijn al diverse gebruikers die tijdens het rijden dus ineens een volledig niet functionerende schokbreker of schokbrekers krijgen, levensgevaarlijk als je 't mij vraagt.

Helemaal mee eens. Misschien is een V3M en V3C groupbuy een idee. Dan is er misschien genoeg interesse om iets bij Koni/Bilstein geregeld te krijgen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-06-2009 13:31 #786147 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic schokdempers 360 voor

Volvo 740TIC;111291 schreef : Helemaal mee eens. Misschien is een V3M en V3C groupbuy een idee. Dan is er misschien genoeg interesse om iets bij Koni/Bilstein geregeld te krijgen.

Zelfs dan schijnt het nog 300 euro per set van 2 te kosten. Men heeft koni er al meerdere malen voor gemaild. Maar als jij het via ruvoparts op wilt zetten, is het misschien een goed idee. tot nu toe heeft er niemand actie ondernomen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 20:09 #786174 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic schokdempers 360 voor
Toch wil ik hier nog even benadrukken dat deze forumgebruiker bereid was om de 343 DLS te sparen, ook al is een driedeurs handiger in de cross dan een sedan.

Kennelijk hebben enkelen dat nu nog steeds niet door, hoewel ik het al vaak gezegd heb.

Edit: bovendien heb IK ervoor gezorgd dat die 360 GLT naar de cross verdween. Ben ik nu ineens het zwarte schaap?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2009 20:17 #786177 door V300 register
Iedereen is toch liefhebber op zijn eigen manier? De ene in de autocross, de andere bij een restauratie... Laat elkaar toch. Degene die met geld zwaait bepaald uiteindelijk...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 22:30 #786188 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic schokdempers 360 voor
Ik reageer misschien wel heftig. Echter het is voor mij ook niet goed te bepalen bij welke aantallen van de verschillende uitvoeringen en types er nu werkelijk sprake is van historisch erfgoed wat je tegen wil en dank in moet koesteren. Voor huizen en gebouwen, etc. heb je allerlei instanties die dat bepalen, ook al is het je eigendom, voor auto's of andere gebruiksgoederen heb je dat niet. Je kunt niet alleen afgaan op waarde. Ik denk meer zelfdzaamheid en mogelijkheid om die zeldzaamheid in stand te houden. Zo lang het nog verantwoord is om te crossen, cuppen etc. zal ik daar niet op tegen kunnen zijn, maar ik heb zo mijn twijfels, omdat ik ook niet weet wanneer het niet meer verantwoord is.Daarom reageer ik vrij paniekerig. Kan iemand daar een antwoord op verzinnen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC