uitlijnen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2009 19:34 #759042
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic uitlijnen
Dan moet het wel een royale stoep[je] zijn :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2009 23:11 #759057
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic uitlijnen
Ach ik heb weleens met een simpel klein klapje een bladveer omgebogen en een velgen ontzet. Er is maar relatief weinig voor nodig om ophanging te "veranderen".
Achteras kun je weinig aan doen.
Aan de voorkant kun je alleen het spoor verstellen en de uitlijning. Da's opzich in theorie nog best simpel te doen.
Ach bij een Ferari Enzo is nog minder af te stellen
Achteras kun je weinig aan doen.
Aan de voorkant kun je alleen het spoor verstellen en de uitlijning. Da's opzich in theorie nog best simpel te doen.
Ach bij een Ferari Enzo is nog minder af te stellen

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2009 23:20 #759058
door Doeke Dobma (GAST)
Of je moet Anjo heten!
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic uitlijnen
2 Fast 4 U;90641 schreef : Dan moet het wel een royale stoep[je] zijn :lol:
Of je moet Anjo heten!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2009 11:33 #759166
door V300 register
Mja, het houtje touwtje methode is leuk, maar l?ng niet zo precies als die apparatuur van tegenwoordig. Ook een 740 kun je niet fatsoenlijk zo uitlijnen. Misschien goed genoeg om er tijdelijk even mee te rijden. Maar that's it!
Ik heb overigens beide wel eens gedaan. Ook met spiegels afstellen. Ook laser gestuurd en vanaf nu bij de kwik met een volledige 3d bank.
Uitlijning zou ik niet op besparen...
Ik heb overigens beide wel eens gedaan. Ook met spiegels afstellen. Ook laser gestuurd en vanaf nu bij de kwik met een volledige 3d bank.
Uitlijning zou ik niet op besparen...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2009 12:02 #759167
door V300 register
Als ik kijk hoe 'precies' er met de laserbank uitgelijnd wordt. Ik heb het een keer getest, met het meetlint uitlijnen en daarna door voor uitlijnen met zo'n laserbank. De uitlijning voor ze begonnen en toen ze klaar waren was nagenoeg gelijk. (maar wel wat verstellen zodat het uitlijnen is ipv checken... dus iets ruimer afgesteld... :flame:)
Het is dat het uitlijnen met zo'n laserbank makkelijker is, maar naukeuriger... geziende toleranties, neu. (hooguit als ik het zelf doe, maar dan ben ik ook een zeikerd wat dat betreft) Ik weet dat het aan de monteur ligt, het kan beter, maar het gross doet dat niet.
Het is dat het uitlijnen met zo'n laserbank makkelijker is, maar naukeuriger... geziende toleranties, neu. (hooguit als ik het zelf doe, maar dan ben ik ook een zeikerd wat dat betreft) Ik weet dat het aan de monteur ligt, het kan beter, maar het gross doet dat niet.
Moderators: Mark Smeets