hoofdremcilinder

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 18:31 #628478 door V300 register
hoofdremcilinder is gemaakt door V300 register
kan iemand mij vertellen of een 340 rechtsgestuurde diesel hoofdremcilinder dezelfde is als een 343 linksgestuurde benzine?

kan er overigens uberhaupt een 340 hoofdremcilinder op een 343?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 19:10 #753079 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoofdremcilinder
De hoofdremcilinders zijn allemaal uitwisselbaar. Op mijn 343 zit zo ook een hoofdremcilinder van een 360 op. Ook de rembekrachtigers zijn onderling allemaal uitwisselbaar. Klein detail: wanneer je een nieuw type rembekrachtiger (die grotere van de latere types 340 of van een 360) op een 343 zet (of in ieder geval een V300 met een oud type kachelhuis) dan zit het waterafvoerslangetje van de kachelbak een beetje in de knel........ Geen enkel probleem dus ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 15:18 #753232 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoofdremcilinder
moet je overigens speciaal gereedschap hebben als je een remleiding opnieuw wil aanleggen en wilt buigen? of gaat het buigen met beleid ook goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 15:42 #753235 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoofdremcilinder

Ovlov 3.6L;87015 schreef : De hoofdremcilinders zijn allemaal uitwisselbaar. Op mijn 343 zit zo ook een hoofdremcilinder van een 360 op. Ook de rembekrachtigers zijn onderling allemaal uitwisselbaar. Klein detail: wanneer je een nieuw type rembekrachtiger (die grotere van de latere types 340 of van een 360) op een 343 zet (of in ieder geval een V300 met een oud type kachelhuis) dan zit het waterafvoerslangetje van de kachelbak een beetje in de knel........ Geen enkel probleem dus ;)


Vroege 343's hebben zoiezo al een andere hoofdremcilinder. Dus dat gaat niet geheel op.

Vergeet niet dat een diesel rembekrachtiger niet aangestuurd wordt door het motorvacuum. Kan me zomaar voorstellen dat het toch weer net wat anders is allemaal....

Buigen kan. Maar doe het voorzichtig, en eenmalig en zonder tang

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 15:55 #753236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoofdremcilinder

jeroni;87177 schreef : moet je overigens speciaal gereedschap hebben als je een remleiding opnieuw wil aanleggen en wilt buigen? of gaat het buigen met beleid ook goed?


Daar heb je speciaal (simpel) gereedschap voor, te bestellen bij een automaterialen zaak, o.a. midlock heeft het een en ander.
Gewoon buigen resulteert in dichte remleidingen. (de leiding vouwt dubbel)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 18:30 #753248 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic hoofdremcilinder
Je kan ook de automaterialenzaak (Brezan) ff laten buigen of je APK-station.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 19:22 #753259 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic hoofdremcilinder
hierbij de foto's van een nieuwe 340 rechtsgestuurde diesel hoofdremcilinder.

dit benodigd de volgende punten van aanpassing voor installatie:
afsluiten van de bypass voor het remolieresevoir
remleidingen verleggen van herkomst tot hoofdremcilinder.

mocht dit problemen met zich opnemen,
interne deel gebruiken als rivisie setje.

lijkt mij dus een prima deal om het in zijn geheel te vervangen. enige nadeel. de remleidingen komen "dichter" langs het motorblok te lopen. dit ivm uitgangen op de rechterkant en niet op de linkerkant.



Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 11:46 #753392 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic hoofdremcilinder
Ik heb ze liggen met de dezelfde uitgang. Een pas gebruikte en zeker goede zit in de 340 automaat sloper. Doe maar een bod. Hoef je niet alles om te buigen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rin Nohx
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2011 16:13 #890865 door Rin Nohx
Beantwoord door Rin Nohx in topic hoofdremcilinder
Remcilinder

Hallo

De hoofdremcilinder van mijn Daf 46 werkt niet goed, hij bouwt wel druk op, maar ik moet daarvoor erg ver het pedaal intrappen. Er zitten nieuwe rubbers in, maar mogelijk zijn die verkeerd geplaats. Ze zijn overigens niet kapot getrapt.
Weet iemand of ze goed of verkeerd om zitten? Zie de foto.

Groet,

Rin.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2011 22:09 #890887 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic hoofdremcilinder
cups zitten goed,
heb je het systeem wel goed ontlucht? bij voorkeur niet pompen via het pedaal maar met lichte overdruk op het remvloeistofresevoir.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD