hoofdremcilinder
- V300 register
- Verbannen
-
kan er overigens uberhaupt een 340 hoofdremcilinder op een 343?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;87015 schreef : De hoofdremcilinders zijn allemaal uitwisselbaar. Op mijn 343 zit zo ook een hoofdremcilinder van een 360 op. Ook de rembekrachtigers zijn onderling allemaal uitwisselbaar. Klein detail: wanneer je een nieuw type rembekrachtiger (die grotere van de latere types 340 of van een 360) op een 343 zet (of in ieder geval een V300 met een oud type kachelhuis) dan zit het waterafvoerslangetje van de kachelbak een beetje in de knel........ Geen enkel probleem dus
Vroege 343's hebben zoiezo al een andere hoofdremcilinder. Dus dat gaat niet geheel op.
Vergeet niet dat een diesel rembekrachtiger niet aangestuurd wordt door het motorvacuum. Kan me zomaar voorstellen dat het toch weer net wat anders is allemaal....
Buigen kan. Maar doe het voorzichtig, en eenmalig en zonder tang
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
jeroni;87177 schreef : moet je overigens speciaal gereedschap hebben als je een remleiding opnieuw wil aanleggen en wilt buigen? of gaat het buigen met beleid ook goed?
Daar heb je speciaal (simpel) gereedschap voor, te bestellen bij een automaterialen zaak, o.a. midlock heeft het een en ander.
Gewoon buigen resulteert in dichte remleidingen. (de leiding vouwt dubbel)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dit benodigd de volgende punten van aanpassing voor installatie:
afsluiten van de bypass voor het remolieresevoir
remleidingen verleggen van herkomst tot hoofdremcilinder.
mocht dit problemen met zich opnemen,
interne deel gebruiken als rivisie setje.
lijkt mij dus een prima deal om het in zijn geheel te vervangen. enige nadeel. de remleidingen komen "dichter" langs het motorblok te lopen. dit ivm uitgangen op de rechterkant en niet op de linkerkant.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rin Nohx
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Hallo
De hoofdremcilinder van mijn Daf 46 werkt niet goed, hij bouwt wel druk op, maar ik moet daarvoor erg ver het pedaal intrappen. Er zitten nieuwe rubbers in, maar mogelijk zijn die verkeerd geplaats. Ze zijn overigens niet kapot getrapt.
Weet iemand of ze goed of verkeerd om zitten? Zie de foto.
Groet,
Rin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
heb je het systeem wel goed ontlucht? bij voorkeur niet pompen via het pedaal maar met lichte overdruk op het remvloeistofresevoir.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.