Balk waar stabilisatiestang aan zit helemaal door
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-10-2008 13:49 #628138
door V300 register
Balk waar stabilisatiestang aan zit helemaal door is gemaakt door V300 register
Nou, ik vraag me af wie mijn 360 GLT een maand geleden goedgekeurd heeft voor de APK...
ik hoorde wat rammelen bij het over drempels rijden en nu blijkt dat de de balk (waar de stabilisatiestang aan vast zit)die voor onder de motor doorloopt helemaal door is aan beide kanten....
de motor zit gelukkig niet vast aan deze balk zoals bij een Daf, dus vervangen lijkt me niet zo'n ongelofelijk probleem, heeft iemand nog zo'n balk liggen? Ik hoop het wel want ik wil toch wel weer snel veilig de weg op
ik hoorde wat rammelen bij het over drempels rijden en nu blijkt dat de de balk (waar de stabilisatiestang aan vast zit)die voor onder de motor doorloopt helemaal door is aan beide kanten....
de motor zit gelukkig niet vast aan deze balk zoals bij een Daf, dus vervangen lijkt me niet zo'n ongelofelijk probleem, heeft iemand nog zo'n balk liggen? Ik hoop het wel want ik wil toch wel weer snel veilig de weg op
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2008 14:34 #735474
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Balk waar stabilisatiestang aan zit helemaal door
Bedoel je dit:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3607&highlight=motorbalk
Of issie echt doorgeroest bij de bevestigingspunten?
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3607&highlight=motorbalk
Of issie echt doorgeroest bij de bevestigingspunten?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-10-2008 14:50 #735480
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Balk waar stabilisatiestang aan zit helemaal door
Uitkijken dat het ding niet naar beneden kiepert, dan hapt ie met nog veel meer schade en ellende ten gevolge.
In principe is deze balk 360 specifiek, wat de zoektocht niet makkelijker maakt. Maar als de ophangpunten van de stabistang gelijk zijn aan die van een 340, zou je die van een 340 ook kunnen gebruiken, en daar is stukken makkelijker aan te komen. Dat is 't wel waard om ff te checken.
Ze rotten vaak in het middenstuk door trouwens, maar dat is hier niet het geval?
In principe is deze balk 360 specifiek, wat de zoektocht niet makkelijker maakt. Maar als de ophangpunten van de stabistang gelijk zijn aan die van een 340, zou je die van een 340 ook kunnen gebruiken, en daar is stukken makkelijker aan te komen. Dat is 't wel waard om ff te checken.
Ze rotten vaak in het middenstuk door trouwens, maar dat is hier niet het geval?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-10-2008 14:51 #735481
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Balk waar stabilisatiestang aan zit helemaal door
ja, is echt doorgeroest bij de bevestigingspunten, 1 kant hangt al los
een 340 balk dacht ik ook al aan, qua breedte zou het in ieder geval hetzelfde moeten zijn lijkt me
een 340 balk dacht ik ook al aan, qua breedte zou het in ieder geval hetzelfde moeten zijn lijkt me
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-10-2008 15:21 #735485
door V300 register
Jip, Ik zou even de montageplek van de stabistang vergelijken (je hebt oud en nieuw type. Denk dat je met nieuw de grootste kans hebt).
Als dat gelijk is, dan is het enigste verschil dat een 340 nog montagepunten heeft om het motorblok aan vast te schroeven. Die zijn er met 2 minuten slijpen vanaf.
Als dat gelijk is, dan is het enigste verschil dat een 340 nog montagepunten heeft om het motorblok aan vast te schroeven. Die zijn er met 2 minuten slijpen vanaf.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-10-2008 16:27 #735491
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-10-2008 19:01 #735505
door V300 register
Ik heb een paar rotte wagens gehad..............maar dit is vrij extreem :+
Ik hoop toch dat die van een 340 steviger zijn; daar hangt namelijk de motor ook op....
BramJ;73720 schreef : de balk:
Ik heb inmiddels al een sloop gevonden die er eentje heeft liggen die zo goed als nieuw is. een clublid heeft er ook nog eentje liggen, dus komt wel goed
Ik heb een paar rotte wagens gehad..............maar dit is vrij extreem :+
Ik hoop toch dat die van een 340 steviger zijn; daar hangt namelijk de motor ook op....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-10-2008 22:37 #735544
door V300 register
Mijn 3drs GLT heeft hetzelfde euvel.
Telkens als ik hem start, hoor ik een metaal-op-metaal geluid.
Het motorcarter raakt dan even deze balk aan.
De balk is verbogen en net zo rot als de jouwe, Bram.
Kunnen we deze balk niet na laten maken?
Telkens als ik hem start, hoor ik een metaal-op-metaal geluid.
Het motorcarter raakt dan even deze balk aan.
De balk is verbogen en net zo rot als de jouwe, Bram.
Kunnen we deze balk niet na laten maken?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-10-2008 07:44 #735557
door V300 register
Ik ga zondag kijken of een balk van een 340 niet dezelfde is als je de motorsteunen er vanaf haalt, dat zou erg mooi zijn want daar zijn er heel wat meer van
ik merkte er tijdens het rijden eigenlijk best weinig van, alleen wat meer overhellen in de bochten, en natuurlijk het *klonk* *klonk* geluid in bochten en bij drempels
en namaken lijkt me niet zo heel moeilijk eigenlijk, als je een buis kan buigen ben je al erg ver.
ik merkte er tijdens het rijden eigenlijk best weinig van, alleen wat meer overhellen in de bochten, en natuurlijk het *klonk* *klonk* geluid in bochten en bij drempels
en namaken lijkt me niet zo heel moeilijk eigenlijk, als je een buis kan buigen ben je al erg ver.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-10-2008 10:16 #735590
door V300 register
bij een 340 staat de motor daar inderdaad met 2 rubbers bovenop.
lijkt me dat die balk dus zonder problemen over te zetten is, eventueel de steunpunten voor de rubbers eraf slijpen.
lijkt me dat die balk dus zonder problemen over te zetten is, eventueel de steunpunten voor de rubbers eraf slijpen.
Moderators: Mark Smeets