Achteruitrijden & Remmen
- V300 register
- Verbannen
-
heb dit een keer uitgezocht, blijkt dat bijna alle trommelremmen 'zelfbekrachtigend' zijn, maar dat werkt dus maar in 1 richting :+
Als ze de andere kant op draaien werkt het zelfs tegen, dus moet je echt hard trappen om een beetje te remmen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De remschoentjes worden dus waarschijnlijk doordat het wiel in een bepaalde richting draait nog strakker tegen de trommel aangedrukt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;61263 schreef : Nee, ze zijn zelfbekrachtigend.
De remschoentjes worden duswaarschijnlijkdoordat het wiel in een bepaalde richting draait nog strakker tegen de trommel aangedrukt.
Zo is het

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;61238 schreef : ja dat remmen heb ik bij veel auto's al gemerkt.
heb dit een keer uitgezocht, blijkt dat bijna alle trommelremmen 'zelfbekrachtigend' zijn, maar dat werkt dus maar in 1 richting :+
Als ze de andere kant op draaien werkt het zelfs tegen, dus moet je echt hard trappen om een beetje te remmen.
Dit klopt niet Wouter. Althans, voor de meeste auto's niet. Je hebt verschillende uitvoeringen van de trommelrem. De meeste auto's hebben een echter oplopende en een aflopende schoen.
Hoe dan ook, het feit dat je niet goed kunt remmen heeft enkel en alleen met de remkrachtverdeling te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;61284 schreef : Dit klopt niet Wouter. Althans, voor de meeste auto's niet. Je hebt verschillende uitvoeringen van de trommelrem. De meeste auto's hebben een echter oplopende en een aflopende schoen.
Hoe dan ook, het feit dat je niet goed kunt remmen heeft enkel en alleen met de remkrachtverdeling te maken.
Je hebt daar inderdaad een punt, Frits.
Remkrachtverdeling speelt een grote rol, voor beginnen je wielen al vrij snel te slippen terwijl hij achter nog niet eens zoveel remt.
Aan de andere kant heeft Wouter ook nog eens een punt. Trommelremmen, mits ze natuurlijk 2 scharnierpunten hebben, zijn zelf bekrachtigend. Honda maakte hier als eerste echt gebruik van in zijn (cross-)motoren.
Wanneer er gebruik gemaakt wordt van 1 draaipunt (zoals bij de Volvo 300) en de remschoenen zijn beide hetzelfde dan zal er geen verschil in remkracht zijn in remkracht of je nu voor of achteruit rijdt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- VolvoMafia Walter Saris (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
[mod]Een paar posts uit het filmpjes-topic[/mod]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.