Turboblok voor je 300?
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;160202 schreef : Aan een Vario "gaat niet lukken" (?lles kan natuurlijk)... Dan kun je beter een blokje uit een Renault 5 GTT zoeken.
Dan nog ben ik weleens benieuwd wat dat gaat doen

Dikke vario-riem burn-out ofzo

Voor de rest zou ik toch eerder kiezen voor de B18FT aangezien de onderdelen alleen al goedkoper zijn (afgezien van die carterpannen en koppelingshuizen die steeds schaarser worden natuurlijk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
[mod]aangezien dit over een mogelijke motorswap gaat, hoort het thuis in het gedeelte "motortuning"
het deel 'sportief gebruik' is voor het showen van plannen, fotos en verslagen van ritten / evenementen, etc. De nadruk ligt daar dus op het gebruik van de wagens.
topic is verplaatst, gelieve volgende keer nog even te checken of je het beste forum gekozen hebt voor een topicstart.
Laten we ook vooral niet de grenzen gaan opzoeken wat betreft het posten van linkjes naar advertenties in toepasselijke forumdelen... daar is (voor leden) een speciaal apart deel voor....

[/mod]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het is natuurlijk dromen heb veel andere projecten maar ooit lijkt dit mij wel erg leuk voor mijn 66 combi
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De acceleratie is wel fenomenaal. Vanaf de start heb je natuurlijk continu de volledige turbodruk tot je beschikking. Van 0 - 200 in ca. 15 seconden of zo. :eek:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;160236 schreef : Er zijn diverse Daf's (55 en 66) met zo'n GTT blok er in. Ik heb jaren geleden bijna een zeer net opgebouwde 66 met GTT blok gekocht. De interval voor de riemenwissel wordt wel wat korter. Bij extreem sportief circuit(achtig) gebruik ongeveer 1 x per week / 200 km... Bij normaal/sportief straatgebruik een paar duizend kilometer. Als je het gaspedaal snel en vol intrapt dan gillen de riemen het uit...
De acceleratie is wel fenomenaal. Vanaf de start heb je natuurlijk continu de volledige turbodruk tot je beschikking. Van 0 - 200 in ca. 15 seconden of zo. :eek:
200km/h?
Dan zal het motortje ook wel zo'n 9000rpm draaien denk ik

Daarbij moet je de verliezen van zo'n variobak ook niet onderschatten.
Dan heb je ook nog eens het punt dat de variobak is ontwikkeld voor een motortje van 64-70pk. De koppel/toeren-kromme ligt bij een GTT-blokje totaal anders wat ervoor zal zorgen dat het motortje veel meer toeren draait en dus boven zijn optimale toerental licht. Kortom: niet alleen gaat er veel vermogen verloren door de variobak (door onder andere het slippen van de riemen) maar ook door het te hoge toerental van het motorblok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Hoeveel toeren draait jouw B14 bij 170 km/h?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.