rdw keuring ivm vermogen verhoging.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2009 13:58 #791769 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Heb ook via mail (td van de rdw) de uitleg.

Geluidsmeting doen ze alleen als de keurmeester van mening is dat het huidige geluid te hard is, als hij het goed vind, meten ze niet eens :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2009 10:45 #799782 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
www.nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=6873

Vond ik wel de moeite van het plaatsen waard :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 22:11 #827613 door V300 register
Er wordt ook in andere topics geschreven over rdw keuring. Er is door iemand gezegd dat de regeling weer aangescherpt wordt en dat de oude regeling van voor mei 2009 weer in werking treedt. Ik heb vandaag gebeld met een rdw keurmeester maar die wist er nog niks van. Morgen belt hij mij terug met meer info. Laat jet morgen wel even weten.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 22:33 #827617 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
half tunend nederland was reeds weer in paniek na het feest van vorig jaar mei toen bekend werd dat er eindelijk (sort of) normale regeltjes opgesteld waren zodat je nog enigzins betaalbaar je ride normaal op kenteken kon krijgen.

voor zover ik begrepen heb (wikituninggoogle) scheen het er bij de RDW nogal heftig aan toe te gaan (VW kevers met rondom de standaard TROMMELREMMEN en fietspompschokbrekers die met ruim 350pk op het kenteken de werkplaats verlieten); keurmeesters gingen er niet mee akkoord maar moesten wel vanwege de wetswijziging, dat schijnt nu weer teruggedraaid te zijn en het zou ongeveer het oude liedje worden met mei 2010

maar als vandaag de dag een RDW keurmeester daar niets vanaf weet; wtf is er dan aan de hand...

ipv dat de RDW alles duidelijk ergens vermeld.. durf te wedden dat ze dan 3/4 van het personeel op de klantenservice direct kunnen ontslaan, het blijft een ongeorganiseerd klerezooitje!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2010 21:14 #828227 door V300 register
Nou, ik heb bericht gehad van onze keurmeester! Zoals ik al zei wist hij niks van die "teruggedraaide regelgeving" omtrendt het overbouwen van andere motoren. ER IS NIKS VERANDERD!!!!!! Hij was vandaag op het keurstation in Almelo en ook hier was niks bekend over enige veranderingen! Hij vroeg nog hoe ik hierbij kwam. Toen ik zei dat het op bepaalde forums stond begon hij te lachen. Er is natuurlijk weer iemand die de boel probeert op te naaien zei hij toen. Iedereen kan dus nog gerust verder bouwen, en maak vooral een afspraak bij het rdw!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2010 16:06 #828273 door V300 register
En nu het ECHTE verhaal:

Vandaag ben ik dus op pad geweest naar de RDW om, in eerste instantie de 343T en de 244GLE om te laten keuren. De 343 omdat daar nu een B18FT in ligt en 244 omdat de originele B19E plaats heeft gemaakt voor een B230E.

Ik kan jullie vertellen: het omkeuren van de 244 was belachelijk simpel. Het enige waar ik aan moest voldoen:
- motor moet deugdelijk bevestigd zijn. Bouten netjes aangedraaid en degelijke (liefst originele) motorsteunen.
- je moet kunnen bewijzen dat, het voertuig waaruit de motor is gekomen, niet is gestolen. Wanneer je dus het kenteken nog hebt van de donorauto en je weet nog weet wie deze donorauto heeft gevrijwaard, dan ben je goed bezig. Liever zien ze nog het originele vrijwaringsbewijs.
- het motornummer, van de motor welke uit de donorauto komt, moet overeenkomen met de donorauto. Bij mij was het nummer niet/nauwelijks leesbaar dus ze hebben het door de vingers gezien en mij op m'n woord vertrouwd.
- de auto moet APK-waardig zijn. Stelselmatig worden er dus puntjes gecheckt. Indien de auto geen APK heeft worden alle APK-punten langsgelopen (indien je dan extra bijbetaald heb je ook meteen APK!).
- de uitstoot van de nieuwe motor moet voldoen aan de eisen voor de auto waarin deze wordt ingebouwd (dus niet aan die van de donorauto)! Het gaat dan om de hoofdbrandstof. Wanneer je dus een LPG-installatie hebt, worden de uitstoot gemeten op LPG en niet op benzine (mooi! anders was m'n 244 niet goedgekeurd geweest ;))
- De auto wordt opnieuw gewogen, dus zorg (indien het nog geen oldtimer is) dat je alle overbodige troep thuis laat, anders kun je weleens een wegenbelastingcategorie hoger eindigen. Mij boeide het geen fuck aangezien de 244 al oldtimer is.
- Kijk uit dat je overigens qua gewicht niet over je aslast gaat! Een dikke W24 in een renaultje 5 of een turbootje van 350kg in een standaard 360, kan dus weleens "lichte" problemen op gaan leveren.

Voor de rest moet alles er gewoon netjes uitzien.

De RDW zou de RDW niet zijn als er niets mis zou gaan. Inderdaad: de afspraak voor 343 hadden ze dus dubbel gepland.

Totale kosten waren 53 euro en het kostte me ongeveer een middagje aan tijd. Maar dan heb je ook de zekerheid dat je auto legaal op de weg zit!
Voor diegene die dus de boel nog moeten keuren zoals Anjo en Ronald enzo: DOEN!

Per 1 mei veranderen de regelgevingen, maar dit heeft alleen betrekking op voertuigen van n? 1998! Daar vallen wij dus ruimschoots onder. Daarbij wordt de APK iets uitgebreid met betrekking tot het milieu en schijnveiligheid.

Al deze informatie heb ik dus van de desbetreffende keurmeester; een vriendelijke en volgens mij eerlijke, jongeheer. Daarnaast heb ik deze info ook al meer gelezen op forums dus de geloofwaardigheid ervan is toch wel heel hoog.

Keuren dus die hap!!!!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2010 16:41 #828283 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
bij mij moet er een vermogensuitdraai bij zijn anders kunnen ze er niets mee, voorlopig rij ik dus al gewoon legaal rond:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2010 18:57 #828299 door V300 register
Ik ga een dezer dagen ook naar het keurstation in Almelo, dus we zien wel. Dat de eisen na 1998 zijn verandert heb ik inderdaad ook gehoord. Maar dat is voor ons niet van toepasssing. Weer een bevestiging dat er dus spookverhalen rond gaan!@ Mooi dat alles zo voorspoedig is verlopen, ik hoop dat dat voor mij ook geldt.

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2010 23:22 #828536 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic rdw keuring ivm vermogen verhoging.
Gelukkig dat er niets verandert is voor mij dan. Scheelt me weer een hoop kosten.
Hoop toch binnen een aantal maanden naar de RDW te kunnen, eindelijk rijden met mn machine }:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 19:33 #836375 door V300 register
volgens mij zijn die agenten het probleem niet zo, het wordt pas tricky als er ongelukken gebeuren, al dan niet jou fout, en er zijn gewonden en/of doden bij betrokken; de verzekering ziet dan al gauw iets om onder de uitkering uit te komen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC