t5 850 motor in 360

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2009 08:00 #753360 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic t5 850 motor in 360

Volvo 740TIC;87303 schreef : Vraag me wel af of er genoeg ruimte is, als het schutbord aangepakt wordt vast wel, een makkelijke swap zal het niet zijn. Je hebt toch wel een M90 nodig en die past er ook niet zo 1,2,3 in....


Als je de M90 route neemt, dan zul je er ook een andere achteras onder moeten klussen, en ga zo maar door. Pasplaat maakt het stukken makkelijker, maar heeft wel zijn beperkingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2009 10:12 #753368 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic t5 850 motor in 360
Inderdaad. Een 8v met veel vermogen (zeg 275 PK ) is veel piekeriger dan een T5 motor. Een T5 heeft behoorlijk veel koppel standaard, wanneer gechipt natuurlijk aanzienlijk meer. Ik denk dat dat teveel van het goede is voor de aandrijflijn. Het gaat niet alleen om hoeveel vermogen maar ook hoe dat vermogen geleverd wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2009 15:01 #753554 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic t5 850 motor in 360
En als je er nu een B5254s in legt ipv een B5234T. Dan heb je al 170pk. Dat is al een hele vooruitgang op de standaard B200.
Ik heb zelf al een hele tijd zitten spelen met het idee om een B5202s in een 360 te leggen. Je gaat dan niet heel veel in vermogen vooruit, maar ik heb het idee dat je dit veel makkelijker op kenteken krijgt.

Maar is het de moeite waard op zo'n moment.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2009 15:50 #753560 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic t5 850 motor in 360

F20A2T;87513 schreef : En als je er nu een B5254s in legt ipv een B5234T. Dan heb je al 170pk. Dat is al een hele vooruitgang op de standaard B200.
Ik heb zelf al een hele tijd zitten spelen met het idee om een B5202s in een 360 te leggen. Je gaat dan niet heel veel in vermogen vooruit, maar ik heb het idee dat je dit veel makkelijker op kenteken krijgt.

Maar is het de moeite waard op zo'n moment.


60 PK meer is toch behoorlijk veel. Met een B234 is 170PK ook een eitje, ombouw is wel veel makkelijker.:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2009 17:30 #753566 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic t5 850 motor in 360

Volvo 740TIC;87519 schreef : 60 PK meer is toch behoorlijk veel. Met een B234 is 170PK ook een eitje, ombouw is wel veel makkelijker.:D


Ik doelde eigenlijk meer op de B5202s... Dat is maar een paar pk verschil met een B200E
Maar een B234 is zeer zeker ook niet slecht.:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2009 22:26 #753615 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic t5 850 motor in 360
2liter 5 cilinder met 126pk en 170nm
doe er dan gelijk een t-5 motor in of minimaal een 20v (170pk)

persoonlijk zou ik het nooit doen zon 2litertje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2009 01:52 #754381 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic t5 850 motor in 360
D5 :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2009 09:45 #754391 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic t5 850 motor in 360
D5 zou inderdaad heel heel erg bruut zijn.
Gechipt flink wat vermogen en een berg koppel, zou een extreem snelle 300 zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2009 10:34 #754400 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic t5 850 motor in 360
de gewone 163 pk versie trekt je aandrijfassen waarschijnlijk al aan splinters...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-02-2009 10:55 #754402 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic t5 850 motor in 360
Dat is de oude D5
163 PK en maar 350NM (voor de huidige maatstaven weinig ;) )
de opvolger:
185PK en 400NM

en nu komt er binnenkort een nieuwe met 205PK, maar de NM's ben ik vergeten.. 450 ofzo..?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD