Andere Nokkenas

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2008 09:01 #728939 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Andere Nokkenas
Prima, ik ben benieuwd. Ik heb veel interesse in een zo zuinig mogelijke, maar toch snelle motor.
Je verbruik met die B234F klonk al hoopvol!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 09:31 #728943 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere Nokkenas
Ja, achteraf toch jammer dat ik daar niet mee verder ben gegaan. Behoorlijk pittig voor een B234 en minstens net zo zuinig, zelfs op E85.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 11:05 #728950 door V300 register
Ruben, ik heb je bericht even gefixt / unquote, als je iets vet maakt binnen de quote haken is het bijna niet meer te lezen.

inhoudelijk;
het verhaal klinkt wel overtuigend, maar ik ga, for the fun of it, toch nog een keer in de tegenaanval :+

mijn bezwaren tegen de LH2.4 is dat je, ondanks een lijst van mogelijke uitvoeringen, altijd maar 1 uitvoering per kast hebt. Je kunt dus (ALS je quasi op de gok de juiste versie gevonden hebt) heel dicht in de buurt komen, maar een kleine aanpassing die de rest ongemoeid laat, is onmogelijk.

Er is ook geen eenvoudige mogelijkheid om een ander programma te kiezen.
Ander programma nodig, andere ecu monteren. en n?t die ene versie die je graag wilt proberen blijkt niet te vinden, of enkel voor een hoge prijs.

Het argument dat je een andere chip kunt laten monteren, of zelfs een laten schrijven, defeats the purpose want goed uitgevoerd kost dat meer dan de aanschaf van de hele installatie. Standaardchipje zal goedkoper zijn, maar dan kom je meteen weer aan het verhaal 'beperke keuze + geen finetuning mogelijk'

Zonder megasquirt heilig te willen verklaren, pleit ik dus so-wie-so voor een zelf programmeerbare injectie. Op termijn ben je daar altijd beter mee uit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 12:15 #728956 door V300 register
Ik ben ook een voorstander van MS, en zie de voordelen. Maar 1 ding moet hierbij wel gezegd worden: Begin er niet aan als beginner, en ga het niet 123 op een dagelijkse auto uitproberen. Het schrijven van een MMS kost fabrikanten al heel wat mankracht. En verwacht niet dat je het 123 evenaart met MS (oude systemen daar gelaten).

Ik zou bijvoorbeeld nooit mn clio motortje op benzine met MS laten lopen, dat is standaard al behoorlijk goed....Op LPG injectie met MS ben ik nog aan het overwegen. Een mengstuk is vergelijkbaar met de meest primitieve carburateur...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2008 13:27 #728973 door Jeroen van Bodegom

Volvo 740TIC;69428 schreef : Ja, achteraf toch jammer dat ik daar niet mee verder ben gegaan. Behoorlijk pittig voor een B234 en minstens net zo zuinig, zelfs op E85.

Dat blok is zeker ook verkocht met de rest van de onderdelen van die auto? :cry2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 13:56 #728982 door V300 register
Onderblok zat er nog in toen die auto naar de sloop ging. Het blok liep echt super en zag er nog behoorlijk fris uit toen ik het open maakte, de goede staat van het blok zal zeker hebben bijgedragen aan het verbruik.
Er zat een zeldzame 16v ecu op, betere injectoren, geen ballansasriem, betere lamdasonde, resistor mod bij de ezk voor meer vervroeging, motorisch grote beurt gehad.
Nog geen efan, extreem aanlopende remmen en een niet gasdichte uitlaat. Ik blijf me afvragen hoe zuinig en vlot die auto had kunnen zijn als alles klaar was....

Leuk blokje voor in een 360 lijkt me dat wel.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2008 14:02 #728984 door Jeroen van Bodegom

Volvo 740TIC;69468 schreef : Leuk blokje voor in een 360 lijkt me dat wel.

Daar zat ik op te azen dus... :D Helaas...
Een turboblok inbouwen is voor mij een te grote stap denk ik... Zo'n 16V is op de uitlaat (en nog wat klein spul) na een direct fit en het loopt fantastisch!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC