1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2007 20:24 #686523 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dhr Koni? :]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 09:36 #686546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
WOEIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zie ze wel een keer komen!!
Bedankt!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2007 18:02 #686575 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Het blokkie, klaar om erin te hangen :)

Koppelingshuis, paste allemaal perfect!

de rest van de foto's komen nog, eerst eten ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 18:00 #686661 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zo!
De autorima is weer een setje koni's met hulpveren armer, en deze jongen is een setje koni's rijker.
Vandaag zijn ze binnengekomen yeehaa!

Ze zien er alleen niet uit, dus ze hebben even een likje verf nodig.
Fotootjes komen nog! (wanneer ik meer tijd heb)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 18:27 #686667 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
pardon? waar toveren ze die ineens vandaan? :S
ik heb al die schappen doorgespit met wat er lag, en echt geen schokbrekers :S

toch maar eens langs gaan dan, voor koni's voor voor- en achter
+ veren :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 18:51 #686670 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik moet eigenlijk Pistonpen Paultje bedanken, die heeft me namelijk getipt over die dingen.
Misschien heb je ze niet eens herkend. De merkplaatjes of stickers zitten er namelijk niet meer op en ze zijn aardig geroest. Schijnbaar lagen ze er al even.
Ik heb ze dus zaterdag gemaild of ze ze op konden sturen en voor 65 eurie's werden ze zojuist in m'n handen gedrukt.
Ik weet niet of ze nog een setje hebben, ik vrees van niet, maar je kunt altijd kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 19:57 #686680 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
even nog over de dumpvalve

een vriend van me heeft een 440t ook met een dumpvalve (getjipt en blaast heel hard af:p)
en die blaast ook af bij constante snelheid
volgens mij is het normaal bij dit soort autos ,maar als je gas geeft moet het vacuum de dumpvalve weer afsluiten,het kan dus zo zijn dat bij deellast het vacuum zo laag is dat ie gedeeltelijk open staat en dus pas als er turbodruk onstaat sluit
bij mijn 850 t-5 staat ie gewoon open als ie stationair draait en als je gas geeft sluit ie

hoop dat je er wat mee kan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 23:06 #686713 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

ronaldromme;38121 schreef : even nog over de dumpvalve

een vriend van me heeft een 440t ook met een dumpvalve (getjipt en blaast heel hard af:p)
en die blaast ook af bij constante snelheid
volgens mij is het normaal bij dit soort autos ,maar als je gas geeft moet het vacuum de dumpvalve weer afsluiten,het kan dus zo zijn dat bij deellast het vacuum zo laag is dat ie gedeeltelijk open staat en dus pas als er turbodruk onstaat sluit
bij mijn 850 t-5 staat ie gewoon open als ie stationair draait en als je gas geeft sluit ie

hoop dat je er wat mee kan


Je bedoelt het helemaal goed, zegt 't alleen wat anders (no hard feelings ;))
Wanneer de inlaatspruitstukdruk hoog is, drukt hij de dumpvalve dicht. Dit gebeurt dus wanneer je (veel) gas geeft.
Laat je het gas los dan ontstaat er vaccuum en "trekt" hij de dump-valve open. Het is dus inderdaad logisch dat bij constant toerental de dump-valve staat te blazen, hij moet immers zijn rest-turbodruk kwijt kunnen.
Ik vraag me alleen welleens af hoe dit zit bij een turbo-blok waar geen dump-valve op zit........

Marreuh, die 440 turbo, ligt daarvan de dump-valve ook los? Of gedeeltelijk of blaast hij gewoon terug de inlaat in?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 23:59 #686716 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
de orginele blaast als het goed is af in het luchtfilterhuis of luchtbuis
dus merk je er niks van dat ie afblaast als je een externe dumpvalve erop zet blaast ie dus in de motorruimte af en dat hoor je
in het orginele geval hoor je er praktisch niks van,dan dempt het luchtfilter al het geluid zeg maar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2007 15:33 #686724 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Leuk filmpje op Youtube van hoe een dumpvalve 'hoort' te klinken:

Saab 900 Turbo op de vermogensbank

:groovy::humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD