1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zie ze wel een keer komen!!
Bedankt!!!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De autorima is weer een setje koni's met hulpveren armer, en deze jongen is een setje koni's rijker.
Vandaag zijn ze binnengekomen yeehaa!
Ze zien er alleen niet uit, dus ze hebben even een likje verf nodig.
Fotootjes komen nog! (wanneer ik meer tijd heb)
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb al die schappen doorgespit met wat er lag, en echt geen schokbrekers :S
toch maar eens langs gaan dan, voor koni's voor voor- en achter
+ veren

- V300 register
- Verbannen
-
Misschien heb je ze niet eens herkend. De merkplaatjes of stickers zitten er namelijk niet meer op en ze zijn aardig geroest. Schijnbaar lagen ze er al even.
Ik heb ze dus zaterdag gemaild of ze ze op konden sturen en voor 65 eurie's werden ze zojuist in m'n handen gedrukt.
Ik weet niet of ze nog een setje hebben, ik vrees van niet, maar je kunt altijd kijken.
- V300 register
- Verbannen
-
een vriend van me heeft een 440t ook met een dumpvalve (getjipt en blaast heel hard af:p)
en die blaast ook af bij constante snelheid
volgens mij is het normaal bij dit soort autos ,maar als je gas geeft moet het vacuum de dumpvalve weer afsluiten,het kan dus zo zijn dat bij deellast het vacuum zo laag is dat ie gedeeltelijk open staat en dus pas als er turbodruk onstaat sluit
bij mijn 850 t-5 staat ie gewoon open als ie stationair draait en als je gas geeft sluit ie
hoop dat je er wat mee kan
- V300 register
- Verbannen
-
ronaldromme;38121 schreef : even nog over de dumpvalve
een vriend van me heeft een 440t ook met een dumpvalve (getjipt en blaast heel hard af:p)
en die blaast ook af bij constante snelheid
volgens mij is het normaal bij dit soort autos ,maar als je gas geeft moet het vacuum de dumpvalve weer afsluiten,het kan dus zo zijn dat bij deellast het vacuum zo laag is dat ie gedeeltelijk open staat en dus pas als er turbodruk onstaat sluit
bij mijn 850 t-5 staat ie gewoon open als ie stationair draait en als je gas geeft sluit ie
hoop dat je er wat mee kan
Je bedoelt het helemaal goed, zegt 't alleen wat anders (no hard feelings

Wanneer de inlaatspruitstukdruk hoog is, drukt hij de dumpvalve dicht. Dit gebeurt dus wanneer je (veel) gas geeft.
Laat je het gas los dan ontstaat er vaccuum en "trekt" hij de dump-valve open. Het is dus inderdaad logisch dat bij constant toerental de dump-valve staat te blazen, hij moet immers zijn rest-turbodruk kwijt kunnen.
Ik vraag me alleen welleens af hoe dit zit bij een turbo-blok waar geen dump-valve op zit........
Marreuh, die 440 turbo, ligt daarvan de dump-valve ook los? Of gedeeltelijk of blaast hij gewoon terug de inlaat in?
- V300 register
- Verbannen
-
dus merk je er niks van dat ie afblaast als je een externe dumpvalve erop zet blaast ie dus in de motorruimte af en dat hoor je
in het orginele geval hoor je er praktisch niks van,dan dempt het luchtfilter al het geluid zeg maar
- V300 register
- Verbannen
-
Saab 900 Turbo op de vermogensbank
:groovy::humor: