Fuel / air meter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-07-2004 16:22 #625504
door V300 register
Fuel / air meter is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal.
Ik heb eindelijk mijn air/fuel meter binnen en heb deze inmiddels ook al aangesloten.
Hij werkt prima en laat ook zien dat ik iets verkeerd heb met de motor.
De carb. staat al ontzettend rijk afgesteld maar toch word het te heet in de verbrandings ruimte.
Wat blijkt?
Bij stadionair en vollast is het mendsel rijk genoeg.
Maar bij deellast.
Bijv.als je je huidige snelheid wil houden en gas iets loslaat.
Lazert de mengsel verhouding naar zeer arm.
Zelf zo arm dat hij het niet meer aangeeft.
Mijn huidige conclusie is dat de huidige compr.verhouding dus veel te hoog is.
Maar hier dus nog wat fotos van het apperaatje.
Maar goed ik moet dit mengsel prob. nog oplossen.
Want hij zuipt nu als een amerikaan en hij draait nu uiteindelijk nog kapot ook.
Greets
Andries
Ik heb eindelijk mijn air/fuel meter binnen en heb deze inmiddels ook al aangesloten.
Hij werkt prima en laat ook zien dat ik iets verkeerd heb met de motor.
De carb. staat al ontzettend rijk afgesteld maar toch word het te heet in de verbrandings ruimte.
Wat blijkt?
Bij stadionair en vollast is het mendsel rijk genoeg.
Maar bij deellast.
Bijv.als je je huidige snelheid wil houden en gas iets loslaat.
Lazert de mengsel verhouding naar zeer arm.
Zelf zo arm dat hij het niet meer aangeeft.
Mijn huidige conclusie is dat de huidige compr.verhouding dus veel te hoog is.
Maar hier dus nog wat fotos van het apperaatje.
Maar goed ik moet dit mengsel prob. nog oplossen.
Want hij zuipt nu als een amerikaan en hij draait nu uiteindelijk nog kapot ook.
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-07-2004 09:49 #656494
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fuel / air meter
hoi Andries,
hoe werkt zo'n ding en wat voor sensoren gebruik je hiervoor ik neem aan dat vooral de luchtdebietmeter nogal gevoelig is voor positie en plaatsing.Dat de mengsel verhouding in het deellast gebied niet goed is is bekend probleemm en juist de truc van de fabrikant om het zo goed mogelijk te krijgen.zie leerboek
Als er ergens een lucht lek zit kan dit ook z,g arm gat is dan gevolg .
greetz wim
hoe werkt zo'n ding en wat voor sensoren gebruik je hiervoor ik neem aan dat vooral de luchtdebietmeter nogal gevoelig is voor positie en plaatsing.Dat de mengsel verhouding in het deellast gebied niet goed is is bekend probleemm en juist de truc van de fabrikant om het zo goed mogelijk te krijgen.zie leerboek
Als er ergens een lucht lek zit kan dit ook z,g arm gat is dan gevolg .
greetz wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-07-2004 19:08 #656495
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fuel / air meter
Bedankt voor de tip.
En de enigste sensor die hierop gaat is een lambda sensor.
Greets
Andries
En de enigste sensor die hierop gaat is een lambda sensor.
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2004 18:40 #656496
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fuel / air meter
andries, gezien jouw reacties op de r19 injectie misschien vloeken in de kerk, maar die heeft een lambda sensor, en regelt het mengsel automatisch bij!! zie de documentatie in de discussie 'volvo 340 injection'
groetjes Wouter
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-08-2004 21:12 #656497
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fuel / air meter
Hoi Andries,
zag op een andere site mooi verhaal over o2 sensor is labdasensor? www.bobblick.com/techref/projects/o2sensor/ o2sensor.html
is misschien ook leuk voor wouter
groeten, wim
zag op een andere site mooi verhaal over o2 sensor is labdasensor? www.bobblick.com/techref/projects/o2sensor/ o2sensor.html
is misschien ook leuk voor wouter
groeten, wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-08-2004 23:50 #656498
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fuel / air meter
Als (vooral bij een carburateur) het mengsel te arm is bij deellast kan het valse lucht zijn bij bijvoorbeeld de spruitstukpakkingen. Stationair kun je afstellen en bij vollast is het vacuum zo klein dat je vrijwel geen lekkage meer hebt bij een vacuumlek. Kan ook een lekke rembekrachtiger zijn, of lekke EMVK.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-08-2004 17:46 #656499
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fuel / air meter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets