360 met 740 turbo blok gezien
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-09-2005 20:15 #655878
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 740 turbo blok gezien
klinkt allemaal wel logisch.
evt. hebben ze ook dikke koppakkingen om de compressie te verlagen.
evt. hebben ze ook dikke koppakkingen om de compressie te verlagen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Strik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2005 07:10 #655879
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic 360 met 740 turbo blok gezien
B230FT: 165 pk. Nieuwere modellen: niet meer dan 165 pk, tenzij je de turboplus-kit monteert (soort overboost), dan loopt het op naar 195.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2005 16:06 #655880
door V300 register
Ik heb me door een 940(oid) rijder laten vertellen dat het enige verschil tussen een low en high pressure turbo de waste-gate actuator was. Is dus makkelijk op te schroeven die druk.
- van Strik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2005 14:53 #655881
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic 360 met 740 turbo blok gezien
Niet de enige, wel een van de weinige. Kijk voor een uitgbreide discussie over dat onderwerp maar eens op
www.volvo700vereniging.nl
. Op het forum, onderwerp: wastegate.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2005 12:06 #655882
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2005 13:35 #655883
door V300 register
Hoe gaan jullie dat blok erin hangen? Ik wil best een handje meehelpen als het binnenkort een keer gaat gebeuren...kan ik meteen wat ervaring opdoen voor de installatie van de B21ET+intercooler in de mijne.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2005 13:53 #655884
door V300 register
jah...mun broertje is zelf automoteur en mag van zijn baas zijn auto gewoon in de garage daar bij hun laten. en vervolgens in zijn vrije tijd daaraan werken. ZIjn collega's vinden dit allemaal ook wel geweldig en die zullen hem denk ik wel meehelpen met het een en ander. Aangezien die collega's ook ervaring hebben met het in bouwen van andere (grotere motoren)is dat natuurlijk mooi meegenomen. Mijn broertje heeft trouwens ook een tijdje staqe gelopen bij de beemd in eindhoven en heeft dus alles bij de hand om het blok er zonder moeite in te bouwen.
Maar ja je kan natuurlijk altijd komen kijken, en professionele hulp is altijd welkom.
ik houd jullie wel op de hoogte wanneer het van start gaat.
Maar ja je kan natuurlijk altijd komen kijken, en professionele hulp is altijd welkom.
ik houd jullie wel op de hoogte wanneer het van start gaat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2005 12:02 #655885
door V300 register
Even een vraagje aan allen die al een motorupgrade hebben gedaan....
hoe zit dat met verzekering, RDW en dergelijke. Hoe ver mag je gaan? En dan bedoel ik niet zolang ze niets merken, maar wat is legaal en wat niet. Ik wil zelf ook een andere motor er in, maar ik wil bij een ongeluk niet de rest van mijn leven blijven betalen.
Ik meen ooit gehoord te hebben dat je 40% meer vermogen mag hebben, maar klopt dit? En is dit zonder of met extra RDW-Keuring?
Anyone ?
hoe zit dat met verzekering, RDW en dergelijke. Hoe ver mag je gaan? En dan bedoel ik niet zolang ze niets merken, maar wat is legaal en wat niet. Ik wil zelf ook een andere motor er in, maar ik wil bij een ongeluk niet de rest van mijn leven blijven betalen.
Ik meen ooit gehoord te hebben dat je 40% meer vermogen mag hebben, maar klopt dit? En is dit zonder of met extra RDW-Keuring?
Anyone ?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2005 20:55 #655886
door V300 register
goeie vraag, ben ik ook wel benieuwd naar.
mag je best een eigen topic voor openen.
mag je best een eigen topic voor openen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2005 00:19 #655887
door V300 register
Voor de mensen die nu heel naarstig naar een B204FT/Gt gaan zoeken. Deze motoren zijn, zoals al is gezegd, zeer schaars. Ook een goede B230ET/FT is redelijk moeilijk te vinden als je niet de gehele auto wil hebben, maar wel alle sensoren, computers en kabelboom. Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een turboblok een B204FT aangeboden gekregen a (schrik niet) 1200,- euries. Het is maar of je het waard vind.
Daarbij komt nog eens dat een B204 er niet zomaar ingelepeld is( een B230 ook niet ) Doordat het een 16-klepper is, is de kop breder, komt de turbo verder naar "buiten", en moet er dus een custom spruitstuk gemaakt worden. Moet je dus een bedrijf hebben die weet waar deze mee bezig is.
Ohja. Ik ben bezig met een B230FT "erin te lepelen". HElaas is dit niet zo heel makkelijk (en zeker niet goedkoop) Als je het goed wil doen ben je minimaal 2000 a 2500 eurie verder voordat het hele boeltje een beetje naar behoren is.
Een voorbeeldje:
- Blok +/- 600,-
- universele intercooler: +/- 400,-
- benzinepomp B230 +/- 200,-
- koppeling + drukgoep en lager +/- 400,-
- uitlaat voor naar achter +/- 500,-
- speciale olieslangen tbv oliekoeler +/- 150,-
- klein materiaal +/- 300,-
Er wordt nog niet gesproken over uren, bijvoorbeeld het uitpluizen van de FT kabelboom omdat er een E-type motor in ligt. Eerlijk, het lijkt zo simpel....
Daarnaast moeten de remmen geupgrade worden, en dat is niet in de zin van ik monteer even ander blokken ( bijv ebc greenstuff of ferodo ). ik bedoel dan 280mm schijven, geventileerd en geperforeerd met 4-pots klauwen van dynalite (geintje kost al gauw een 1000,-!!! eurie.
Het is niet voor niets dat mijn project al bijna andrehalf jaar loopt, puur omdat ik het als student zijnde gewoonweg net kan betalen.
Daarbij komt nog eens dat een B204 er niet zomaar ingelepeld is( een B230 ook niet ) Doordat het een 16-klepper is, is de kop breder, komt de turbo verder naar "buiten", en moet er dus een custom spruitstuk gemaakt worden. Moet je dus een bedrijf hebben die weet waar deze mee bezig is.
Ohja. Ik ben bezig met een B230FT "erin te lepelen". HElaas is dit niet zo heel makkelijk (en zeker niet goedkoop) Als je het goed wil doen ben je minimaal 2000 a 2500 eurie verder voordat het hele boeltje een beetje naar behoren is.
Een voorbeeldje:
- Blok +/- 600,-
- universele intercooler: +/- 400,-
- benzinepomp B230 +/- 200,-
- koppeling + drukgoep en lager +/- 400,-
- uitlaat voor naar achter +/- 500,-
- speciale olieslangen tbv oliekoeler +/- 150,-
- klein materiaal +/- 300,-
Er wordt nog niet gesproken over uren, bijvoorbeeld het uitpluizen van de FT kabelboom omdat er een E-type motor in ligt. Eerlijk, het lijkt zo simpel....
Daarnaast moeten de remmen geupgrade worden, en dat is niet in de zin van ik monteer even ander blokken ( bijv ebc greenstuff of ferodo ). ik bedoel dan 280mm schijven, geventileerd en geperforeerd met 4-pots klauwen van dynalite (geintje kost al gauw een 1000,-!!! eurie.
Het is niet voor niets dat mijn project al bijna andrehalf jaar loopt, puur omdat ik het als student zijnde gewoonweg net kan betalen.
Moderators: Mark Smeets