Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2013 16:13 #935890 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.

VLVM53;221704 schreef :
Verder trouwens nog geen verbeteringen in de iets n.a.v. het origineel maken van de radio.

ook je dashboardverlichting niet terug?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2013 16:19 #935891 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.
De dashboardverlichting doet het wel, althans het lampje bij het contactslot. Het lampje achter het dashboard niet, maar het lampje daarvan is kapot. Maar ik denk dat deze het ook niet doet omdat deze in serie is geschakeld met de VERLICHTING van de tellerset. Omdat, na het gebruiken van een kabeltje van dat lampje, de verlichting van de tellerset het niet meer deed.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2013 16:26 #935892 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.
de twee helften van de zekeringkast zitten aan elkaar geseald

op de hoeken kun je vaak nog wel een randje/naadje vinden waar je een schroevendraaier of zaagje tussen kunt steken, dan kun je de rest van de naad zo openwrikken/-zagen

mocht je nog hulp nodig hebben dan laat het maar weten, ik wil vandaag best even langskomen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2013 16:39 #935894 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitvallen, slecht starten maar goed lopen.
Hulp kan ik altijd wel gebruiken natuurlijk :)

Ik pb mijnn adres wel even. Dan hoor ik het wel.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2013 16:46 #935895 door 16673-dummy
ik ben er met een goed halfuurtje, dan kan ik je even op weg helpen en ben ik op tijd voor het eten weer thuis :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2013 19:10 #935903 door 16673-dummy
wat ik nog vergeten ben te zeggen; vervang al die kroonsteentjes door schuifstekkertjes (incl. krimpkous)

die kroonsteentjes zijn brandgevaarlijk en gaan op den duur weer voor problemen zorgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2013 20:05 #935908 door V300 register
Ga ik doen. Maar het zijn er maar twee hoor:p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2013 07:48 #935924 door V300 register

VLVM53;221724 schreef : Ga ik doen. Maar het zijn er maar twee hoor:p

Je zou je knap lullig voelen als je auto affikt door een besparing op 4 stekkertjes van een paar cent per stuk :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2013 11:25 #935965 door V300 register
Weer even een update:

Hij doet het weer!!

Gisteren ben ik vrijwel de hele dag bezig geweest met alle elektra loshalen, controleren en opnieuw aansluiten. De radio dashboardbedrading had ik al origineel gemaakt met kroontsteentjes. Deze heb ik vrijwel allemaal vervangen door stekkers. Er zit er nog 1, deze ga ik binnenkort vervangen, moet ik eerst een ander stekkertje halen waar beide kabels inpassen. De radio doet het ook weer, ik heb nu een originele, niet gebruikte, geschakelde plus gepakt. Verder heb ik een aantal massapunten schoongemaakt. De auto valt nu ook niet meer uit op het moment dat ik de 12V aansluiting gebruik en de verlichting van de tellerset doet het ook weer. Verder ben ik een behoorlijke tijd aan het prutsen geweest met van allerlei kleine dingen (gaskabel stellen bijv.).

Ik heb ook nog geprobeerd de BDP sensor los te krijgen met een torx-bitje en een waterpomptang, maar dit is niet gelukt. Deze wil ik nog wel een keer schoonmaken.

To do list:

- Zekeringkast dicht kitten met ruitenkit (even langs bij Autoschade Willemsen)
- Bovenkant carburateur vullen met een beetje ATF olie (@Volvofiel: welke ook alweer?)
- Inlaatspruitstukpakking vervangen
- Kleppendekselpakking vervangen, direct kleppen (laten) stellen
- V-snaren spannen
- Aantal vacuumslangetjes vervangen
- Contactpuntjes nakijken

Waarschijnlijk ben ik nog wel een aantal zaken vergeten.

1 ding doet het echter nog niet en dat is de koelvloeistoftemperatuurmeter.

Deze loopt bij het starten direct naar maximaal.. Heb het contactje al wel schoongemaakt, maar dat mocht niet baten.

Verder: iedereen bedankt voor het meedenken en volvofiel, bedankt voor de hulp :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2013 17:10 #935985 door V300 register
Lag het nou toch aan de bedrading van de radio?

Waarom dichtkitten zekeringkast?

Bdp sensor krijg je makkelijk los met bitje op kleine ratel. Doe het voorzichtig zodat je ze niet stuk maakt.

Kleppen stellen kan op sleuteldag. Daar is dan meestal materiaal, plaatjes en gereedschap.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC