Volvo360 solex carb problemen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2012 23:01 #632368 door V300 register
Volvo360 solex carb problemen. is gemaakt door V300 register
een goede avond mede Volvo rijders en liefhebbers.

Ik heb de oude 360gls 85' van Boris Duijndam overgenomen (ben zijn buurman)
als eerste auto vind ik het echt een vet ding, heb nu net een 2 maanden me rijbewijs dus het is allemaal nog lekker spelen en er veel plezier in hebben. Ook ben ik van plan om de auto weer redelijk naar ze beginstaat te proberen te herstellen, vandaar ben ik begonnen met de motor, en heb ik een andere carb ervoor gehaald omdat deze 1 op 5 reed en hij orgineel van een 242 afkwam.

Hij heeft toen gewoon goed gelopen zonder problemen. Nu heb ik van Micheal van der heiden een oude solex carburateur en spruitstuk gekocht, die kwam werkend van zijn oude 360 af en de carburateur heeft er een aantal maanden geleden ook nog gewoon opgezeten en er mee rond gereden.

Alleen nu ik samen met Boris de solex carburateur van Micheal er op heb gezet wil hij niet stationair lopen en veel stotteren hij blijft ook alleen leven als ik met me gas blijf spelen. maar ploft dan nog vaak? (backfire?)

Ik heb me stationair sproeier aangesloten en me vacu?m ook aangesloten, voor mij is het dus helaas een raadsel waarom hij zo raar blijft doen.

Dit is de link naar de showroom van mijn auto het is namelijk de oude auto van flyhart of de carberun auto, forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5...volvo+360gls&page=11

Hieronder zal ik een paar foto's neer zetten van hoe ik hem nu aan heb gesloten.

dit gele kabeltje heb ik nog over die zat op hetzelfde draadboompje als me stationair sproeier.

hier heb ik nog een slang die ik maar even afgedopt heb. deze gaat zeker normaal naar mijn luchtfilter toch?

ik hoop dat jullie misschien nog wat bruikbare tips voor deze beginnend Volvo rijden hebben.

Mvg buddy van der laan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2012 10:48 #917784 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo360 solex carb problemen.
nee die afgedopte slang is volgens mij van de carterontluchting, die kun je aansluiten op het y-stuk net boven de 'zwarte doos' van de carterontluchting. Die hele dikke slang even volgen en dan zie je die aansluiting vanzelf.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2012 10:25 #917826 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 solex carb problemen.
klinkt alsof je nog ergens een dikke vacuumlekkage hebt. check alle slangen aan de voet van de carb en op het spruitstuk.

las ergens dat je al met haarlak in de weer geweest bent, dat is vooral nuttig om kleine lekkages op te sporen. Ik vermoed dat je ergens een hele dikke lekkage hebt (slang verkeerd aangesloten oid)

hoe zit de rembekrachtiger aangesloten?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2012 15:34 #917834 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo360 solex carb problemen.
het probleem was al gevonden wouter; het hijsoog was tussen spruitstuk en kop geplaatst ipv tussen spruitstuk en moer (waarmee het spruitstuk wordt vastegdraaid)

=> dus idd een "dikke vacuumlekkage"

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2012 15:56 #917836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo360 solex carb problemen.
oh. vandaar :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC