Motor slaat af na starten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2012 11:10 #632074 door V300 register
Motor slaat af na starten is gemaakt door V300 register
Beste forummers,
Nadat mijn 360 zijn betrouwbaarheid had bewezen de afgelopen tijden was het moment daar dat de auto eens een keer uit te lenen, gaat ie gelijk stuk :wtf2:
M'n broer wilde met de 360 naar z'n werk maar nadat hij de motor had gestart liep ie 5 seconden gewoon mooi stationair om daarna uit te gaan zonder al te veel gehik, alsof je het contact terugdraait. Ik heb 'm nu meerdere keren zo gestart maar het maakt niet uit of ik het gas helemaal inhoud bij het starten, de stationair schroef uitdraai (toeren zijn dan wel hoger direct na het starten maar hij valt alsnog uit) of gewoon rustig laat lopen.
Bij het gas intrappen valt de motor direct uit, voor mijn gevoel omdat ie geen brandstof krijgt, de slang aan de brandstoffilter die naar de tank loopt is makkelijk in te knijpen als ie net is afgeslagen, het lijkt me dat daar altijd druk op staat? Aan de andere kant is de brandstofpomp ook weer een onlogisch mankement omdat de meerdere startpogingen wel iedere keer lukken en de 1e en 4e bougie nattig en zwart waren, te rijk dus. Op de sleuteldag daarentegen is de CO wel goed afgesteld en het lijkt me raar als de bougies zwart en nattig worden van LPG.
Ik ga zo de zekeringen checken naast de accu en kijken of het helpt als ik 30 en 87b op het relais met elkaar verbind, als ik de Vraagbaak+Haynes goed begrijp zou de pomp dan moeten gaan draaien en zou het starten moeten lukken.
Als iemand nog andere meettips heeft, hoor ik het graag!
P.S. Op LPG (noodstart) komt de motor nog niet tot 1000 toeren en slaat dan terug, LPG heb ik gisteren afgetankt dus dat is het niet en de benzinetank is bij het streepje vanaf wanneer het lampje gaat branden.
Update:
De zekeringen naast de accu zijn gewoon goed en ook de gewone zekeringenkast heeft geen defecte zekeringen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2012 13:22 #909528 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor slaat af na starten
Maken de zekeringen van de brandstofpomp wel goed contact?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2012 13:28 #909530 door V300 register
En what about het stuurrelais....motor valt dan op een hele 'nette' manier stil.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2012 13:59 #909532 door V300 register
Dan zou hij volgens mij ook niet starten,

Je hebt injectie toch? Trek eens de retourslang van de drukregelaar en kijk als je start/pomp draait of daar een flinke straal benzine uit komt

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2012 14:14 #909533 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Motor slaat af na starten
thermo/tijdschakelaar in orde?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2012 16:30 #909534 door V300 register

Lucluc;201816 schreef : Maken de zekeringen van de brandstofpomp wel goed contact?

De zekeringen zitten goed klem en maken prima contact, de stukjes ijzer zijn niet brand-spanking-new (beetje vies) maar volgens mij genoeg om goed contact te maken, ik heb ze wel beetje opgepoetst maar dat maakte niks uit.

punkazz;201818 schreef : En what about het stuurrelais....motor valt dan op een hele 'nette' manier stil.

Joris;201820 schreef : Dan zou hij volgens mij ook niet starten.

Wie heeft uitsluitsel? Op de een of andere manier loopt het brandstoffilter oid blijkbaar wel vol want vanaf dan is er wel druk op de brandstofleiding en kan de motor dus een paar tellen draaien, waarschijnlijk precies de hoeveelheid die er in die leiding/filter zit en dat is al een keer of 10 of meer gelukt, lijkt me stug dat dat nog allemaal van het moment is dat de pomp het zeker weten wel deed.

Joris;201820 schreef : Trek eens de retourslang van de drukregelaar en kijk als je start/pomp draait of daar een flinke straal benzine uit komt

Ga ik zo even doen! Eerst even de accu opladen want die was voor het gemaakt leeggeraakt door de vele startpogingen. yeehaa!
Dan kan ik gelijk ook de starttest doen met 30+87b aan elkaar, ik neem aan dat de reguliere stekkertjes dan moeten blijven zitten, dat staat niet in de Haynes/Vraagbaak.

volvofiel;201821 schreef : thermo/tijdschakelaar in orde?

Welke isda? :crazy1:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2012 17:56 #909539 door V300 register
Test gedaan net, het verbinden van 30 en 87b maakt geen enkel verschil behalve dat ik eventjes een soort gesis hoorde maar het starten is nog steeds hetzelfde. De slang op de drukregulator heb ik even losgehaald:

Toen geprobeerd te starten maar de leiding bleef kurkdroog, er is geen benzine uitgespoten. (Of heb ik het verkeerde slangetje losgetrokken :D?)
Wat ik zo raar vind is dat, mocht het een benzinetoevoerfaal zijn, de motor niet normaal blijft lopen op LPG.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2012 18:08 #909540 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Motor slaat af na starten
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5...rmo%2Ftijdschakelaar

maar wat gebeurt er nu eigenlijk?
Je zegt dat de motor geen benzine krijgt, maar de bougies worden wel zwart/nat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2012 18:38 #909541 door V300 register
Ik d?nk dat de motor geen benzine krijgt maar het probleem wat Kevin beschreef lijkt h??l erg op mijn probleem. En na zoveel startpogingen en iedere keer paar seconden lopen zou de benzineleiding inmiddels wel leeg moeten zijn maar dat is ie blijkbaar niet waardoor de pomp het dus toch zou moeten doen.
Ik heb even gezocht naar de temperatuur-tijdsschakelaar maar die kost ?119(!) dat moet goedkoper kunnen. Morgen weer een dag, dan ga ik bij de Brezan vragen of ze 't hebben, ik hoop dat dit het defect is, dan kan ik overmorgen tenminste op vakantie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2012 18:46 #909543 door V300 register
Lijkt er sterk op ja! Ik heb goede hoop dat het straks opgelost is.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC