Betekent kapotte distributieriem per definitie kromme kleppen?
- D.J. Middelman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2012 16:17 #631909
door D.J. Middelman (GAST)
Betekent kapotte distributieriem per definitie kromme kleppen? is gemaakt door D.J. Middelman (GAST)
Even een vraagje tussendoor:
Mijn schoonvader heeft twee keer in een 240 de distributieriem laten knappen.
De ene was een B19A, de ander een B21A (waarschijnlijk)
In beide gevallen was het een nieuwe riem monteren en gaan met die banaan. Geen schade aan de kleppen. Blijkbaar kunnen bij deze blokken de zuigers niet bij de kleppen komen.
Geldt dit ook voor mijn B200E?
Mijn schoonvader heeft twee keer in een 240 de distributieriem laten knappen.
De ene was een B19A, de ander een B21A (waarschijnlijk)
In beide gevallen was het een nieuwe riem monteren en gaan met die banaan. Geen schade aan de kleppen. Blijkbaar kunnen bij deze blokken de zuigers niet bij de kleppen komen.
Geldt dit ook voor mijn B200E?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2012 16:53 #902885
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Betekent kapotte distributieriem per definitie kromme kleppen?
Interference, dus de kleppen delen ruimte met de zuigers: B200(allemaal), B230K, B21-16 klepper
Non-interference, dus de kleppen blijven altijd vrij van de zuigers: 'normale SOHC' B21 en de rest van de B230-varianten
B19 weet ik niet.
Non-interference, dus de kleppen blijven altijd vrij van de zuigers: 'normale SOHC' B21 en de rest van de B230-varianten
B19 weet ik niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2012 23:12 #902898
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betekent kapotte distributieriem per definitie kromme kleppen?
Hoezo? Is die van jou ook naar de kl*te?
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2012 12:41 #902909
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Betekent kapotte distributieriem per definitie kromme kleppen?
De B19 en B200 hebben kleppen die de zuiger niet raken bij het knappen van de riem.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2012 16:41 #902920
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Betekent kapotte distributieriem per definitie kromme kleppen?
De B19 wel, maar of de B200 dat ook heeft vraag ik me serieus af..! Op diverse sites/fora staan de B200's als "interference" opgeschreven.
Maar als je twijfelt over de riem... vervang hem dan gewoon aub (geldt in z'n algemeenheid, niet specifiek op de topicstarter gericht). Kost incl. spanrol zo'n 50 euro en als je het zelf doet lukt het wel in een dagdeel.
De B19/21/23 zijn toch ook wat anders dan de latere B200's/230's. Die oude zijn wat sterker (qua kwaliteit) en lomper. Hebben ook een veel rustiger karakter. Ik steek m'n hand er niet voor in het vuur, maar volgens mij zijn die 19/21/23 vrijlopers.
Maar als je twijfelt over de riem... vervang hem dan gewoon aub (geldt in z'n algemeenheid, niet specifiek op de topicstarter gericht). Kost incl. spanrol zo'n 50 euro en als je het zelf doet lukt het wel in een dagdeel.
De B19/21/23 zijn toch ook wat anders dan de latere B200's/230's. Die oude zijn wat sterker (qua kwaliteit) en lomper. Hebben ook een veel rustiger karakter. Ik steek m'n hand er niet voor in het vuur, maar volgens mij zijn die 19/21/23 vrijlopers.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2012 00:28 #902976
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Betekent kapotte distributieriem per definitie kromme kleppen?
heb hier inderdaad wel eens een verhaal voorbij zien komen van een b200 die heel gebleven was na riembreuk.
hangt er een beetje vanaf dus. Een riem kun je er ook altijd weer af halen als er na het vervangen toch nog steeds geen compressie te bespeuren is
hangt er een beetje vanaf dus. Een riem kun je er ook altijd weer af halen als er na het vervangen toch nog steeds geen compressie te bespeuren is

Moderators: Mark Smeets