brandstofpomp krijgt geen spanning
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-03-2012 15:37 #631863
door V300 register
brandstofpomp krijgt geen spanning is gemaakt door V300 register
Al een tijdje heb ik met mijn 360 2 l injectiemotor het probleem dat de brandstoftoevoer soms onvoldoende is. Ik heb dat ondervangen door de brandstofpomp te voeden met een draad aangesloten op de draad naar de achterruit verwarming en heb dan geen last. Ik probeer nu echter uit te vinden waarom de brandstofpomp normaal (zo nu en dan) geen spanning krijgt. Waar zou dat kunnen zitten? Waar zit het brandstoftoevoeruitschakel relais b.v. etc. De betreffende zekeringen en betreffende contacten zijn allen in orde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-03-2012 15:44 #901500
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic brandstofpomp krijgt geen spanning
Met de 2 liter motoren ben ik niet zo bekend, ??n tip kan ik je echter wel geven, je kunt als clublid bij diverse technische documentatie en dan met name de Olving vraagbaak kan wellicht interessant voor je zijn, hier staan de bedradings schema's ook in.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-03-2012 16:48 #901504
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic brandstofpomp krijgt geen spanning
In de hanyes staat hoe je je brandstofpomp relais kunt doormeten! Dat relais zit links voor vlakbij de accu/koplamp, een zwart kastje wat je er zo uit kunt trekken! Controleer de aansluitingen op de pomp onder de auto ook even
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-03-2012 19:20 #901508
door V300 register
Bedankt Wouter en Joris! Het lukt me echter helaas niet om toegang te krijgen tot haynes in het documentatiecentrum op deze site.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2012 19:49 #901510
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic brandstofpomp krijgt geen spanning
is het niet de zekering van de brandstofpomp? Zoals gezegd zit er links tegen het binnenscherm (bij de accu) een kastje met daarin de zekeringen voor (o.a.?) mistlampen en de brandstofpomp.
Het is een bekend probleem dat zich in dit kastje nog wel eens oxidatie voordoet. De contacten van de zekering en -houder reinigen doet wonderen.
Het is een bekend probleem dat zich in dit kastje nog wel eens oxidatie voordoet. De contacten van de zekering en -houder reinigen doet wonderen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-03-2012 19:50 #901511
door V300 register
Dit kastje zit alleen bij inj. motoren toch?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2012 19:56 #901512
door Anjo van den Akker
ik zou in eerste instantie ook gokken op de zekeringenkast; daarna inderdaad het relais, zeker omdat het onregelmatig wel werkt. staat voor het nameten/controleren van het brandstofpomp(relais) ook voldoende info in de vraagbaak
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic brandstofpomp krijgt geen spanning
duss??Smokey;195974 schreef : Al een tijdje heb ik met mijn 360 2 l injectiemotor
ik zou in eerste instantie ook gokken op de zekeringenkast; daarna inderdaad het relais, zeker omdat het onregelmatig wel werkt. staat voor het nameten/controleren van het brandstofpomp(relais) ook voldoende info in de vraagbaak
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-03-2012 20:21 #901513
door V300 register
Het betreffende kastje met extra zekeringen is gecontroleerd, schoongemaakt etc. Daar ligt het niet aan!
Moderators: Mark Smeets