koppelstuk vervangen?
- V300 register
- Verbannen
-
te vervangen?, ik kan er in ''de boeken'' weinig over vinden
moet de versnellingsbak naar achteren of is er een slimmere manier?
wie heeft er ervaring mee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
in het kort: de complete aandrijflijn moet eraf. bak met diff, aandrijfas.
Je moet zorgen dat je de bak er compleet met torque-tube vanaf haalt, dan vervang je het koppelstuk en dan bouw je alles weer terug. Ben je wel een dag zoet mee en een brug is aan te raden.
Zie het als het vervangen van de koppeling (staat veel over in de vraagbaak), maar dan in de afgeslankte versie (dus het koppelingshuis met alles daarin kan blijven zitten).
Dit is dus niet echt iets wat te beschrijven is, je moet gewoon beginnen.
Edit: net gekeken in de vraagbaak, en er staat best veel in! Houd dat maar als handvat aan. Misschien kun je Erik eens mailen of je het met hem op de brug kunt vervangen. Ik weet niet hoeveel ervaring hij met 360's heeft, maar wel dat het altijd gezellig sleutelen is!
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
wat ik zo kan bedenken
-uitlaat verwijderen
-afdek plaat uitlaat
-handremkabels
-benzineleiding zadeltank
-of bellhouse losmaken, of TT van bellhouse losmaken
-versnellingsbak ophanging losmaken
-versnellingspook op TT
verder kan ik het zo even niet bedenken, maar staat vast in de manual
- V300 register
- Verbannen
-
voordat 400 man op gaan noemen wat er moet gebeuren
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;193996 schreef : daar zijn al behoorlijk wat verhandelingen over gescrheven
in het kort: de complete aandrijflijn moet eraf. bak met diff, aandrijfas.
Je moet zorgen dat je de bak er compleet met torque-tube vanaf haalt, dan vervang je het koppelstuk en dan bouw je alles weer terug. Ben je wel een dag zoet mee en een brug is aan te raden.
Zie het als het vervangen van de koppeling (staat veel over in de vraagbaak), maar dan in de afgeslankte versie (dus het koppelingshuis met alles daarin kan blijven zitten).
Dit is dus niet echt iets wat te beschrijven is, je moet gewoon beginnen.
Edit: net gekeken in de vraagbaak, en er staat best veel in! Houd dat maar als handvat aan. Misschien kun je Erik eens mailen of je het met hem op de brug kunt vervangen. Ik weet niet hoeveel ervaring hij met 360's heeft, maar wel dat het altijd gezellig sleutelen is!
Toen ik het bij jouw auto deed is de torque tube zelf er niet afgeweest.
Als je een brug hebt kun je de bak losmaken en het koppelstuk losmaken, dan de achteras op een krik oid laten zakken zodat hij inveert en de bak er net achteruit halen, zonder de torque tube te hoeven demonteren.
Dat is mijns inziens de makkelijkste manier.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Jos360;194098 schreef : Toen ik het bij jouw auto deed is de torque tube zelf er niet afgeweest.
ik heb wat oude foto's zitten bekijken en inderdaad, je hebt gelijk! De tt die aan de 'nieuwe' bak zat, heb ik aan Erik gegeven en we hebben de originele aandrijfas behouden
Als je een brug hebt kun je de bak losmaken en het koppelstuk losmaken, dan de achteras op een krik oid laten zakken zodat hij inveert en de bak er net achteruit halen, zonder de torque tube te hoeven demonteren.
Dat is mijns inziens de makkelijkste manier.
Op dezelfde foto's heb ik gezien dat wij toen juist de achterwielen vrij hebben laten hangen, zodat de as maximaal uitveert. Dan kun je de bak en diff m.i. n?t tussen de achteras en wagenbodem door steken.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;194102 schreef : ik heb wat oude foto's zitten bekijken en inderdaad, je hebt gelijk! De tt die aan de 'nieuwe' bak zat, heb ik aan Erik gegeven en we hebben de originele aandrijfas behouden
Op dezelfde foto's heb ik gezien dat wij toen juist de achterwielen vrij hebben laten hangen, zodat de as maximaal uitveert. Dan kun je de bak en diff m.i. n?t tussen de achteras en wagenbodem door steken.
Hmm, dat kan ik me niet herinneren, maar het kan zijn dat je gelijk hebt ja. Ik dacht dat we de achteras op iets lieten zakken zodat de auto in zijn veren zakt. Ik denk dat beide wel werkt. Als je het kunt door de achteras uitgeveerd te laten is dat wel makkelijk.
PM me die foto's eens als je tijd hebt/kunt

- V300 register
- Verbannen
-
ik heb het op een paar bokken gedaan,tt laten zitten, en alleen de bak er af,was prima te doen in je eentje en een paar goede krikken,en de achteras op gekrikt en de bak er onder door gehaald. Uitlaat,handremkabels en benzine slang kon allemaal blijven zitten,eigenlijk was het vrij makkelijk

- V300 register
- Verbannen
-
Waar kan ik een nieuwe koppeling kopen? Ik woon in Rotterdam.