Uitlaat

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2011 21:28 #631578 door 16673-dummy
Uitlaat is gemaakt door 16673-dummy
De 360 injectie heeft een iets andere uitlaat dan de carburateurmodellen.
Het verschil zit hem in de pijp tussen de pot van de middendemper en de pot van de einddemper; de diameter van deze pijp is bij de injectiemodellen iets groter.
De voorpijp is gewoon hetzelfde.

In hoeverre maakt dit verschil? Kan ik zo'n injectie-uitlaat op m'n 343 B19A schroeven? Of heb je dan vermogensverlies e.d.?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2011 22:03 #891756 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat
Volgens mij zit er geen verschil in de diameter. Het verschil zit meer in de constructie van de demper. De injectie demper is een zeer restrictieve reflectie demper. De carburateur uitvoering is een stuk minder restrictief.

Ik heb een B19A demper onder de 360. Die gaat er over een paar weken onderuit. Is 1000klm oud, Volvo origineel. Zo goed als nieuw.
Als je interesse hebt, laat maar weten.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2011 22:14 #891759 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Uitlaat
Ruben, ik heb zeker interesse! Einddemper of ook middendemper?

En er zit wel degelijk verschil in die pijpen. Ik heb me een keer vergist... en toen was de pijp die op de middendemper aansloot dus veeeel te groot :p

Middendemper en einddemper vormen een vaste combinatie zeg maar (?f injectie, ?f carburateur maar je kunt ze dus niet combineren).

Dat van die restrictie wist ik niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2011 23:02 #891766 door V300 register
Ok mijn auto heeft een middendemper van een injectie en een einddemper van een carb.
Past perfect. Je kunt ze dus wel degelijk combineren! Beiden volvo origineel. Mogelijk dat aftermarket soms wat afwijkt met maten.
Ik heb alleen een nieuwe einddemper.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2011 10:32 #891802 door V300 register
Ahw k*t, mijn uitlaat (van jouw oude 360) ligt er ook onderuit. Had 'm ook wel gewild.. Wie 't eerst komt wie 't eerst maalt helaasch he.

Mocht joost hem niet willen, dan weet je iig dat ik ook opzoek ben

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2011 10:52 #891806 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Uitlaat

Ruben;188350 schreef : Ok mijn auto heeft een middendemper van een injectie en een einddemper van een carb.
Past perfect. Je kunt ze dus wel degelijk combineren! Beiden volvo origineel. Mogelijk dat aftermarket soms wat afwijkt met maten.
Ik heb alleen een nieuwe einddemper.

da's dan vreemd, want ik heb een jaar of 2 geleden een originele DLS/GLS einddemper gekocht (Volvo origineel) en toen ik die op mijn originele Volvo middendemper wilde aansluiten, was 'ie veeeeel te klein. Bleek de middendemper die eronder zat voor een B19E te zijn...
ze hebben ook verschillende onderdeelnummers trouwens (onderdelenboek 1980-1984).

Afijn, dan weet ik het ook niet meer maar iig hou ik me aanbevolen voor je einddemper :+
Origineel Volvo is altijd leuk :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC