Rotor + verdelerkap B200K

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2011 17:07 #631575 door V300 register
Rotor + verdelerkap B200K is gemaakt door V300 register
Vanmiddag dacht ik even mijn rotor en verdelerkap te wisselen, maar dat viel even tegen, de rotors die ik heb (van een donorauto en mijn eigen) blijken onderling te verschillen.

Zelf heb ik een B200K met de volgende rotor:
[img

[img

En mijn donorauto heeft volgens mij een B200F met een rotor welke op de volgende lijkt (via google ff een plaatje gezocht):

Nou is de diameter van de 'as' waar je ze overheen schuift verschillend, wie weet welke rotor ik wel moet hebben (bestelnr. of iets dergelijks?) om die van mijn B200K te kunnen verwisselen? Of moet ik de hele ontstekingspen dan maar overzetten, want dan past het natuurlijk wel (en de rotor welke er nu op zit komt mij ook niet heel bekend/universeel voor als je het mij vraagt)...

Ik lees graag weer de reacties van de kenners, alvast bedankt maar weer! yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2011 17:45 #891737 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Rotor + verdelerkap B200K
als ik vragen mag... waarom vervang je de rotor door een gebruikte? Daar schiet je toch niks mee op?

Alles is nog nieuw leverbaar, zo'n rotor kost een tientje ofzo dus ik zou daar niet moeilijk over doen

ga naar de dealer (of brezan), geef je kenteken en motorcode door en ze kunnen 'm bestellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2011 17:50 #891738 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rotor + verdelerkap B200K
Toch zou ik even uitkijken, ik heb ook via m'n kenteken een rotor besteld bij de Brezan en kreeg toch de verkeerde mee in eerste instantie. Er zijn 2 mogelijkheden, zo bleek, dus als je de oude meeneemt kun je vergelijken en zit je altijd goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2011 21:02 #891751 door V300 register
Ik krijg al jaren steeds de verkeerde mee voor B200K. Bij een 360 is dat dezelfde als voor een 240 met B19A. Een 240 met B200K heeft kennelijk het dunne asje, net als bij een 360 injectie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2011 23:54 #891775 door V300 register
die 'ingewikkelde' rotor heeft een ingebouwde toerentalbegrenzing.

de ontstekingsunit heeft dit niet, let hier dus op. Als je veel tegen de redline zit te jagen kun je m dus met een gewone rotor in plaats van deze over zn toeren laten draaien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2011 19:05 #891855 door V300 register

volvofiel;188318 schreef : als ik vragen mag... waarom vervang je de rotor door een gebruikte? Daar schiet je toch niks mee op?

Alles is nog nieuw leverbaar, zo'n rotor kost een tientje ofzo dus ik zou daar niet moeilijk over doen

Zo lang ik nog op een studentenbudget leef is iedere uitgespaarde euro er 1, vandaar dat ik een poging deed de gebruikte (slechts een jaar oud, dus is nog een prima ding!) te installeren. Maar aangezien dat niet past zal ik nu dus inderdaad een nieuwe op gaan halen...

Bedankt voor jullie reacties/tips in ieder geval (geldt voor iedereen hier boven! ;D), de andere bougiekabels maken al een geweldig verschil (daar komen ook nog wel een keer nieuwe op, voorlopig werkt dit al prima!), kijken wat een nieuwe rotor en verdelerkap nu nog doen...:y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2011 15:07 #891923 door V300 register

Calimero;188439 schreef : Zo lang ik nog op een studentenbudget leef is iedere uitgespaarde euro er 1,

+1 :y:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC