Volvo 360 loopt niet meer na een tijdje buiten te hebben gestaan
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-08-2011 18:46 #631368
door V300 register
Volvo 360 loopt niet meer na een tijdje buiten te hebben gestaan is gemaakt door V300 register
Hallo heren,
Ik heb thuis een volvo 360 GLT sedan staan.. deze heeft een tijd buiten gestaan nadat deze schade heeft gehad na een cross..
Ik heb hem lopend daar neer gezet, echter vonkt hij op het moment niet meer. Ik heb al naar de bobine gekeken en doorgemeten of ik op de ingaande kabbels spanning kan meten. Nadat ik de auto op contact had gezet kon ik geen voltage meten op alle 5 ingaande draden. Kan een van jullie mij helpen?
Heeft 1 van jullie misschien een overzicht met welke draden de bobine verbonden is.. (elektrisch schema)
Ik heb thuis een volvo 360 GLT sedan staan.. deze heeft een tijd buiten gestaan nadat deze schade heeft gehad na een cross..
Ik heb hem lopend daar neer gezet, echter vonkt hij op het moment niet meer. Ik heb al naar de bobine gekeken en doorgemeten of ik op de ingaande kabbels spanning kan meten. Nadat ik de auto op contact had gezet kon ik geen voltage meten op alle 5 ingaande draden. Kan een van jullie mij helpen?
Heeft 1 van jullie misschien een overzicht met welke draden de bobine verbonden is.. (elektrisch schema)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 22:33 #882463
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 loopt niet meer na een tijdje buiten te hebben gestaan
Met een GLT ga je niet crossen en met een 360 ook niet. Zo denk ik over de laatste exemplaren van dit type en uitvoering.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-08-2011 22:55 #882465
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 loopt niet meer na een tijdje buiten te hebben gestaan
Helemaal mee eens!
Maar als deze total loss is verklaart.. en alle bekleden en bedrading verwijdert is en het frame krom als jut is (schade na ongeval).. wil ik zijn leven nog wel verlengen (ook al is dat in de cross)... Ik had hem nooit meer op de weg kunnen krijgen zo als ik hem gekocht heb.. Anders was deze op de sloop terechtgekomen.. het was alleen nog de carosserie met motor, de deuren en achterklep zaten er ook niet meer in!
Ik begrijp je frustratie 100%..
Maar als deze total loss is verklaart.. en alle bekleden en bedrading verwijdert is en het frame krom als jut is (schade na ongeval).. wil ik zijn leven nog wel verlengen (ook al is dat in de cross)... Ik had hem nooit meer op de weg kunnen krijgen zo als ik hem gekocht heb.. Anders was deze op de sloop terechtgekomen.. het was alleen nog de carosserie met motor, de deuren en achterklep zaten er ook niet meer in!
Ik begrijp je frustratie 100%..
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 23:19 #882470
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 loopt niet meer na een tijdje buiten te hebben gestaan
ok? dat veranderd mijn mening. De veerpoten zijn nog wel specifiek GLT en erg wanted. Zou je na de cross de veerpoten naar mij willen doen (stuur me ff een mail; zie onderschrift) zodat ik deze op voorraad kan houden.
Verder wil de achteras wel hebben en de aandrijflijn. Ik wil ook wel de hele auto komen halen.
Alvast bedankt.
Verder wil de achteras wel hebben en de aandrijflijn. Ik wil ook wel de hele auto komen halen.
Alvast bedankt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-08-2011 07:43 #882485
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 loopt niet meer na een tijdje buiten te hebben gestaan
Carroserie 360
Ik zal eraan denken..! De rechter voorpoot heb ik moeten vervangen (met een 340 voorpoot) omdat deze krom was.. (vanwege ongeluk). Het enige verschil tussen de voorpoot van de 360 en 340 is toch het lipje voor de stabi?
Maar Erik weet jij misschien wanneer de stroom moet gaan lopen naar de bobine, is dat wanneer je hem op contact zet of wanneer je hem start (gestuurd met startrelais). Hij vonkt op het moment niet meer...
Alvast bedankt,
Edwin
Ik zal eraan denken..! De rechter voorpoot heb ik moeten vervangen (met een 340 voorpoot) omdat deze krom was.. (vanwege ongeluk). Het enige verschil tussen de voorpoot van de 360 en 340 is toch het lipje voor de stabi?
Maar Erik weet jij misschien wanneer de stroom moet gaan lopen naar de bobine, is dat wanneer je hem op contact zet of wanneer je hem start (gestuurd met startrelais). Hij vonkt op het moment niet meer...
Alvast bedankt,
Edwin
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 20:20 #882520
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360 loopt niet meer na een tijdje buiten te hebben gestaan
De stroom gaat pas lopen als je hem op contact zet via een blauwe kabel. Daar hoort een spanning op te staan. De oranje kabel is je massa. Dan heb je nog een plus op de groene draad. Controleer of zekering 9 heel is.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-08-2011 07:49 #882556
door V300 register
Danku.. zal het meteen nachecken vandaag.. wordt vervolgd..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-08-2011 20:45 #882745
door V300 register
Danku Elpee
Hij loopt weer als een zonnetje.. een van de relais was defect..!
@Eric ik zal je een mail sturen wanneer ik hem wegdoe..
Echter ben ik wel verslaafd geraakt aan deze 360, dus ben toch van plan een volvo 360 aan te schaffen voor op de weg! Dus grote kans dat ik hem zelf voor spare ga gebruiken!
Hij loopt weer als een zonnetje.. een van de relais was defect..!
@Eric ik zal je een mail sturen wanneer ik hem wegdoe..
Echter ben ik wel verslaafd geraakt aan deze 360, dus ben toch van plan een volvo 360 aan te schaffen voor op de weg! Dus grote kans dat ik hem zelf voor spare ga gebruiken!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2011 20:55 #882747
door E. van Oostveen
Er staat nog een 360 te koop van een liefhebber/clublid. Het is een witte, 4 drs sedan.
En tja, eenmaal zo'n auto (zeker een glt) en je raakt langzaam verslaaft. Dat merk je pas als je hem niet meer goed kunt gebruiken. Ik probeer er zelf ook eentje te houden. De rest mag misschien weg.
En tja, eenmaal zo'n auto (zeker een glt) en je raakt langzaam verslaaft. Dat merk je pas als je hem niet meer goed kunt gebruiken. Ik probeer er zelf ook eentje te houden. De rest mag misschien weg.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2011 22:31 #882775
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360 loopt niet meer na een tijdje buiten te hebben gestaan
Mooi om te horen dat de 360 het weer doet. En ik zeg succes met zoeken naar een goede harde 360 voor op de weg
Moderators: Mark Smeets