Fuel Pressure Regulator B200k

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2011 00:12 #631099 door V300 register
Fuel Pressure Regulator B200k is gemaakt door V300 register
Mede-liefhebbers,

Een vraag. Mijn Volvo 360 met B200k motor vertoont onder de motorkap wat benzinelekkage. Sterker nog, behoorlijke benzinelekkage.

Ik kwam hierachter tijdens het vervangen van de benzineslangen. Voor ik de slangen van de druk regelaar los wilde halen, voelde ik dat de onderkant van dit plastic ding nogal nat was van de benzine. Toch de slangen maar vervangen voor het geval het hieraan lag, maar bij lopende motor drupt het hier gewoon uit. Voelt niet prettig om er nu nog mee te rijden.

Nu heb ik de auto iedere dag nodig, dus in ieder geval de vraag of iemand weet of het mogelijk is om deze drukregelaar tijdelijk, tot ik een vervanging heb, tussen de leiding uit te halen. Retourleiding afdoppen en de uitgang van de benzinepomp direct aan de carburateur.
Ik ben bang dat dit problemen gaat geven, maar zag op de site van V3M dat iemand hier toch een tijd mee rond gereden heeft. Welliswaar met een lekkende benzinepomp tot gevolg... Toevallig heb ik ook een Mini waarbij wel een dergelijke constructie dus zonder retourleiding is toegepast.

Zijn er verder nog adviezen? Is het betreffende onderdeel uberhaupt nog leverbaar?

Het gaat dus om het witte plastic ding welke onder het inlaatspruitstuk is gemonteerd.

Alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2011 08:59 #870127 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fuel Pressure Regulator B200k
Mag op slot. Nader onderzoek heeft mij geleerd dat het geen Fuel Pressure Regulator is zoals in Haynes staat. Het gaat om een damppotje ter voorkoming van het zogenaamde Vapor Lock. Een fenomeen wat bijvoorbeeld kan ontstaan wanneer men bij warm weer met een goed doorgewarmde motor in de file belandt.

De damppot wordt gevoed vanuit de brandstofpomp. De pomp levert meer debiet dan de carburateur aan kan. Het teveel aan volume wordt middels de damppot via de retourleiding terug de tank in gepompt. Zodoende circuleert de brandstof en is er altijd aanvoer van koele brandstof. In de damppot zit voor de retour ietwat een restrictie zodat de druk naar de carburateur altijd een fractie hoger ligt dan naar de retour.

Om verder nog antwoord te geven op mijn eigen vraag of het mogelijk is de pomp direct aan de carburateur te hangen; Ja dit kan. Punt 1 treedt het fenomeen enkel bij erg warm weer op of wanneer de brandstofleidingen ongunstig gelegd zijn (langs warmtebronnen als uitlaat etc.). Punt 2 zit er een afslag in de pomp zodat deze bij de maximale pompdruk (0.27 bar bij B200k motoren), doorslaat. Logisch eigenlijk.

Ik heb het probleem op weten te lossen met een damppot uit een Volvo 340 1700. Ik zal het steuntje ietwat aan moeten passen maar de damppot is zonder meer bruikbaar. Daarbij is dit damppotje van Volkswagen makelij en misschien zelfs via Volkswagen nog leverbaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2012 13:28 #910717 door V300 register

fmfvansteene;173370 schreef : Ik heb het probleem op weten te lossen met een damppot uit een Volvo 340 1700.

Meester, ik mag aannemen dat je bij het sleutelen aan mijn 340 1700 niet mijn damppot hebt genomen heh :hmmz:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2012 16:59 #911019 door V300 register
Hebt u daar schrik van, mijnheer Van den Hurk? :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2012 17:04 #911020 door V300 register

fmfvansteene;203380 schreef : Hebt u daar schrik van, mijnheer Van den Hurk? :)

Als je berichtje ook uit de tijd kwam dat ik mijn Volveau al reed wel :D Nu niet!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC