wiellagers 360 2.0
- V300 register
- Verbannen
-
Na veel vraagwerk blijkt het dat er zwitserse achteras op zit met grotere wiellagers. De maten van het lager is 34/68/37. Heeft iemand hier ervaring mee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Je zou de hele naaf + lagerhuis op de as kunnen vervangen denk ik. Als je het spul uit elkaar gaat trekken komt het toch allemaal mee naar buiten. Ik heb helaas geen foto maar als je het uit elkaar hebt gehaald snap je wel wat ik bedoel.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
er zijn voor 360's twee verschillende typen naven en dus lagersets; afhankelijk van de leeftijd/chassisnummer, het kan zijn dat je een set voor het verkeerde type besteld hebt.
oude situatie 2-liter is tot en met chassisno 120999
nieuwe situatie voor alle 300's it vanaf chassisno 121000; ongeveer de modeljaar 86 facelift.
hamvraag is dus wat voor chassisnummer de bewuste 360 heeft
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bel anders even naar bijvoorbeeld Brammer in Eindhoven. Die leveren van alles en nog wat op lagergebied.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
henri dekker;166243 schreef : Hij rijdt in de 360 cup dus op het circuit.
Ik zou het echt niet weten nu. Lijkt me dat ie moet stoppen met de cup en de rest ook. Ik heb achterassen met goede lagers. Omdat er maar weinig Volvo 360'tigs over zijn lever ik nooit aan cup oid.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
elpee;166254 schreef : Ik vermoed haast dat er een andere achteras van een heel andere volvo onder is gezet.
Weinig andere auto's hebben een Dion as die noodzakelijk is ivm het diff dat in de weg zit, daarbij komt dat andere achterassen in de cup (volgens mij) verboden zijn.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik zou als het moet dan kiezen voor een hybride achteras : naven van een jonge 340 (makkelijker te vinden als naven van een jonge 360), 340's jonger als 87 staan bij bosjes goedkoop te koop en op de sloperij ivm geen belastingvoordeel; het mag een katsverrotte zijn, met de naven zelf is nooit/bijna nooit wat mis (behalve bij aanrijdings-schade). dan de buis en remmerij van de originele as hierop overzetten, samen met een nieuw setje wiellagers.