Gewenst: foto Volvo 360 injectie ECU

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 20:23 #827293 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Gewenst: foto Volvo 360 injectie ECU
Ik heb wel ergens een computer los liggen van een 2-liter, maar dan moet ik gaan graven in mijn ludolf-systeem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 10:08 #836966 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gewenst: foto Volvo 360 injectie ECU
Ruben, bij deze. Ik was toch net bezig een injectiesysteem te verhuizen.

Mocht jij of anderen het hier afvragen, nee deze ECU is niet te chippen.
De 360 ecu is een geheel analoge regeleenheid die enkel met vaste waarden werkt. Zie het als een elektronische carburateur.
Ecu's die echte berekeningen kunnen maken en dus te tunen zijn, zijn veelal later gangbaar geworden (alles wat maar een Lambda sonde heeft)

Werking:
De verschillende sensoren bepalen bij elkaar opgeteld hoeveel brandstof word ingespoten, al deze waarden zijn vooraf bepaalt met weerstanden (dit zijn de verhoogde weerstanden op de foto).
Het is niet anders als een paar versterker regelingen die samen een optelsom maken. Bijv. wanneer de temperatuur van de motor koud is laat regeling 1 meer stroom door naar de injectoren (verrijking), wanneer deze warm is laat deze niets door. En zo zijn alle sensoren aan een versterking gekoppeld, die tezamen de injectie bepalen.

Toch tunen? Dit heb je nodig:
- Schema van de schakeling (zelf maken of ergens vinden)
- Multimeter
- Verzameling weerstanden
- Soldeerbout

De ecu vindt je hier:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 10:14 #836967 door V300 register
"Bijv wanneer de temperatuur van de motor koud is laat regeling 1 meer stroom door naar de injectoren" lijkt mij iets te simpel, de injectoren pulseren en staan langer open bij "verrijking", ze kunnen dus ook alleen maar 'open' of 'dicht'

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 10:32 #836977 door V300 register

koentje;148956 schreef : "Bijv wanneer de temperatuur van de motor koud is laat regeling 1 meer stroom door naar de injectoren" lijkt mij iets te simpel, de injectoren pulseren en staan langer open bij "verrijking", ze kunnen dus ook alleen maar 'open' of 'dicht'

Klopt hoor Koentje. Het was ook meer een uitleg voor de mensen die vaak met vragen komen over het tunen/chippen van ECU's.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC