Versnellingsbak/diff olie
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2009 09:38 #628550
door V300 register
Versnellingsbak/diff olie is gemaakt door V300 register
De pakking van mijn versnellingsbak is niet echt lekker meer dus hij lekt af en toe een beetje. Opzich niets aan de hand, af en toe bijvullen en over een maandje of zo even andere pakkingen er in (nu even geen tijd/geld voor).
Maar ik zie nu in mijn haynes dat er ATF (Automatic Transmission Fluid) in de versnellingsbak gaat en versnellingbakolie in het diff (SAE90).
Nu kan het zijn dat dit bij volvo heel normaal is, maar ik ben van andere merken gewend dat er versnellingbakolie in de versnellingsbakbak gaat (vandaar de naam versnellingbakolie
) en dan nog 1 slagje dikker in het diff.
Dus voor ik hem ga vullen met ATF hoor ik graag van iemand even bevestigd dat ik de boel niet om zeep ga helpen ;P
ik heb een '86 360 met 5versn handbak. B200e blok.
Maar ik zie nu in mijn haynes dat er ATF (Automatic Transmission Fluid) in de versnellingsbak gaat en versnellingbakolie in het diff (SAE90).
Nu kan het zijn dat dit bij volvo heel normaal is, maar ik ben van andere merken gewend dat er versnellingbakolie in de versnellingsbakbak gaat (vandaar de naam versnellingbakolie

Dus voor ik hem ga vullen met ATF hoor ik graag van iemand even bevestigd dat ik de boel niet om zeep ga helpen ;P
ik heb een '86 360 met 5versn handbak. B200e blok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2009 09:43 #755699
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Versnellingsbak/diff olie
er moet iig atf olie in de versnellingsbak, met elke andere soort olie help je de synchromeshes om zeep. ik "dacht" dat er doodnormale 80w90 in het diff moest, net als bij het secundaire van een vario, maar dat laatste weet ik niet zeker.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2009 09:58 #755703
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Versnellingsbak/diff olie
Ja das ook wat ik zag staan in de haynes. het was voornamelijk die ATF in de handbak waar ik wat onzeker over was.. Zou rot zijn als een drukfout je aandrijving om zeep helpt 
Maar dan weet ik genoeg en gooi die bak vanmiddag even vol.

Maar dan weet ik genoeg en gooi die bak vanmiddag even vol.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2009 00:08 #755756
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Versnellingsbak/diff olie
yep, kun je ook zien en ruiken als je hem aftapt...
Moderators: Mark Smeets