Dynamo? Contactslot? Spanningsregelaar?
- V300 register
- Verbannen
-
De enige duidelijk zichtbare nalatenschap van het akkefietje is dat geen van de controlelampjes in het instrumentenpaneel nog werkt, behalve die van de laadstroom (i.e. accu) en de richtingaanwijzers. Ik heb ook wel eens de spanningsregelaar zien vallen als oorzaak van elektrische ellende, maar aangezien dat een onderdeel is dat in de dynamo(behuizing) is verwerkt, zou dat neerkomen op een nieuwe dynamo in zijn geheel. Alles is prima, maar ik hoor graag van ervaringsdeskundigen wat te doen: aan het contactslot prullen klinkt me niet heel vrolijk in de oren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Niels;82747 schreef : De enige duidelijk zichtbare nalatenschap van het akkefietje is dat geen van de controlelampjes in het instrumentenpaneel nog werkt, behalve die van de laadstroom (i.e. accu) en de richtingaanwijzers.
als het seinlichtlampje en de lampjes van remvloeistof/motoroliedruk het ook niet doen, dan ligt 1 van de 2 stekkers achter de klokkenwinkel halflos/los of een losse stekker bij de zekeringenkast.
dynamo: multimeter parralel op accupolen, voltmeting. 12v of lager (niet lager als 11v) zonder de motor aan te hebben is ok, motor aan is 13,8v of hoger (iig hoger als wat hij met motor uit heeft) als dat zo is, dan is de dynamo goed.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
een ringtong onder 1 van de bouten van de rechter motorsteun?
Is die nog OK?
Geen contact, betekent NIET opladen.
Die draad is vanaf de bovenzijde niet goed te zien.
Als je auto nu wel start, gaat het laadstroomlampje van de accu dan uit
na een paar seconden? En als je een beetje gas geeft?
- V300 register
- Verbannen
-
Als je naar de nieuwjaarsbijeenkomst gaat, kun je die even proberen.
Je kunt de stekker namelijk tijdelijk even op het andere contactslot zetten.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Check idd dyamo zelf soms is deze ook kaduuk. Tweedehands goed te krijgen en dan kun je altijd nog de spanningsregelaar apart er in zetten.
- V300 register
- Verbannen
-
De accu is nu helemaal dood, dus daar moet een andere voor in de plaats. Wie weet welke? (Ja ik had het moeten nakijken maar zit nu weer binnen)
Ik heb nog even de bedrading bekeken van en naar de dynamo, maar de massaverbinding lijkt okee. Vreemd is dat er een rood stekkertje loshangt. Dat ding lijkt afgetapt van de pluskant van de dynamo, maar ik kon zogauw geen aansluiting vinden waarop dat geval zou moeten passen.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
45 a...Niels;99651 schreef : Aangezien iemand interesse in de GLS heeft getoond en hem binnenkort wil komen ophalen, toch maar even een forse topicschop.
De accu is nu helemaal dood, dus daar moet een andere voor in de plaats. Wie weet welke? (Ja ik had het moeten nakijken maar zit nu weer binnen)
Ik heb nog even de bedrading bekeken van en naar de dynamo, maar de massaverbinding lijkt okee. Vreemd is dat er een rood stekkertje loshangt. Dat ding lijkt afgetapt van de pluskant van de dynamo, maar ik kon zogauw geen aansluiting vinden waarop dat geval zou moeten passen.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Frans;99472 schreef : Je hebt toch w?l een 12V/45 AH accu? (2liter carb)
Dit ten aanzien van de omruilactie.
Frans;99532 schreef : Twee liter carb blok 200K is 45.
Twee liter injectie blok 200 E is 55.
Dit is voor de types met knipperlichtjes aan zijkant. Rond '85.
Met mijn 200 K blok van begin '86 ga ik hier ook van uit.
Dit zijn offici?le gegevens.
volvofiel;99541 schreef : Frans, in zowel m'n vraagbaak als mijn instructieboekje staat toch ?cht dat er 55 a in moet.
Ik snap trouwens niet waarom een injectie een accu nodig heeft die zoveel zwaarder is...
Zie het topic van Joost, traag starten

- V300 register
- Verbannen
-