Na bijna 3000KM

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2008 10:04 #745143 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na bijna 3000KM

AvdAkker;81172 schreef : had nog neit naar 't weer gekeken. de optie droogrijden bestaat ook nog;)

nl.truveo.com/Porsche-droogrijden/id/2025704091

Zou je dat nou wel doen, Anjo?
Okee, bij de KLPD wordt hij waarschijnlijk ook wel droog, maar echt praktisch is het niet :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2008 10:19 #745146 door V300 register

Erik;81181 schreef : Jullie weten toch wel dat je met pekel de auto wekelijks moet afspoelen, ook van onderen. En dat je hem 1 a 2 x per maand helemaal moet wassen met een goede champoo. 1 keer in het half jaar een volledige 7 staps behandeling (met klei etc.) En vogelpoep direct verwijderen met een plantenspuit en een schoon, zacht doekje.

P.S. Bij voorkeur een rode auto niet zomers in de zon zetten.

Niet kwalijk bedoeld, maar doe je het zelf ?;)

Ik rij die 3000km nu elke 2,5e week ongeveer...Laatst was hij meer zwart dan grijs, mn velgen waren niet als grijs te herkennen zelfs. Ik was hem eens in de 2 weken. En daarbij spuit ik de wielkasten en de bodem extra goed af. H??l belangrijk bij een volvo 300!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2008 11:03 #745159 door V300 register
Op enkele punten (of misschien vele) is deze wagen goed onderhouden. (Verhaal gaat dat hij van automonteur is geweest) Wel is duidelijk, door bedrading door auto heen, dat er van alles aan boxen e.d. heeft gezeten.
Ik zie en merk dat er andere goede veren onder zitten. De auto veert beter zachter fijner dan andere wagens. Ze zien er goed uit dus daar ga ik niets aan doen. Anjo heeft trouwens de auto wel eens gezien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2008 11:52 #745172 door V300 register

Erik;81181 schreef : Jullie weten toch wel dat je met pekel de auto wekelijks moet afspoelen, ook van onderen. En dat je hem 1 a 2 x per maand helemaal moet wassen met een goede champoo.

Goed dat je het zegt. Ik dacht er ook al aan.
Voor de vorst aan die komt de auto even goed gewassen en van onder, kokerbalken en wielkassen, goed schoongemaakt.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 11:52 #745173 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Na bijna 3000KM

Pistonpen paultje;81205 schreef : Niet kwalijk bedoeld, maar doe je het zelf ?;)

Daar heb je gelijk in. Ik moet het ook meer doen. Mijn V142 en Porsche krijgen wel een dergelijke behandeling. Mijn vader is verantwoordelijk voor het onderhoud van de Ascona A uit 1972 en die is nog ouderwets zuinig. Dat steekt me wel behoorlijk, aangezien hij helemaal opnieuw is gespoten.

De 343 zal ik wat meer moeten vertroetelen. Stapsgewijs aanpakken. De andere auto's zijn voor de verkoop.

Ik heb de nieuwe eigenaar van je Amazone al uitgelegd hoe ie de lak en de rest van de auto moet gaan onderhouden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC