Ploffende uitlaat
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2008 11:19 #628328
door 16673-dummy
Ploffende uitlaat is gemaakt door 16673-dummy
Zoals in dit filmpje te horen is na ongeveer 15 seconden klinkt de DLS ook. Bij stationair draaien vooral. In een regelmatig ritme komt er geen gepruttel uit de uitlaat maar echt BOP-BOP-BOP. Waarvan/hoe komt dat? Droogstaande carburateur?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2008 12:00 #744707
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ploffende uitlaat
Warme of koude motor?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2008 12:03 #744709
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Ploffende uitlaat
Klinkt als een open uitlaat, of een gaatje, zitten alle verbindingen wel mooi dicht?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2008 12:32 #744713
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Ploffende uitlaat
Koude motor.
Ik heb toen in Veldhoven de hele uitlaat nagespeurd maar ik kon geen lek vinden. Ik was alleen benieuwd naar ervaringen van anderen met B19A's.
Al klinkt het wel logisch dat de uitlaat kaduuk is. Ik zal eens luisteren, het apparaat wordt komend weekend aangeslingerd.
Ik heb toen in Veldhoven de hele uitlaat nagespeurd maar ik kon geen lek vinden. Ik was alleen benieuwd naar ervaringen van anderen met B19A's.
Al klinkt het wel logisch dat de uitlaat kaduuk is. Ik zal eens luisteren, het apparaat wordt komend weekend aangeslingerd.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2008 12:53 #744714
door Doeke Dobma (GAST)
Had je de motor toen wel draaiend? Op naden en verbindingen is het soms niet te zien of te voelen of er een gaatje zit. Als de motor draait kun je dat veel duidelijker vaststellen. Hoe oud is de uitlaat? Issie niet gewoon op? Origineel Volvo of imitatie? Imitatie past vaak niet perfect, waardoor ie in de praktijk niet goed aansluit(dat is op het blote oog vaak niet eens te zien).
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Ploffende uitlaat
volvofiel;80755 schreef : Ik heb toen in Veldhoven de hele uitlaat nagespeurd maar ik kon geen lek vinden.
Had je de motor toen wel draaiend? Op naden en verbindingen is het soms niet te zien of te voelen of er een gaatje zit. Als de motor draait kun je dat veel duidelijker vaststellen. Hoe oud is de uitlaat? Issie niet gewoon op? Origineel Volvo of imitatie? Imitatie past vaak niet perfect, waardoor ie in de praktijk niet goed aansluit(dat is op het blote oog vaak niet eens te zien).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2008 13:56 #744720
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ploffende uitlaat
makkelijke test voor controle op lek. hand op het eind van de uitlaat duwen, dan hoor je vanzelf waar de lek zit.
ik heb meer het idee dat er een knalpot kapot is. hoeft je uitlaat dus niet lek te zijn. als je middenpot hol is is het je einddemper. anders is het zoeken.
ik heb meer het idee dat er een knalpot kapot is. hoeft je uitlaat dus niet lek te zijn. als je middenpot hol is is het je einddemper. anders is het zoeken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2008 14:00 #744721
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Ploffende uitlaat
Natuurlijk was de motor toen draaiend, ik ga toch ook geen lek in een tuinslang zoeken als de kraan nog dicht staat 
Uitlaat is origineel Volvo. Maar ik zal de tip van Jeroen eens proberen (dank!).

Uitlaat is origineel Volvo. Maar ik zal de tip van Jeroen eens proberen (dank!).
Moderators: Mark Smeets