Vraag over brandstofpomp

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2008 19:12 #628187 door V300 register
Vraag over brandstofpomp is gemaakt door V300 register
Nadat mijn 360 uit 89 2 jaar stol gestaan heeft was ik er eindelijk aan begonnen..
dorpels gelast, accu vervangen, ruitensproeier pomp vervangen (ook die kan kapot gaan), en nog enkele kleinigheidjes..

afspraak gemaakt boor de keur..
maar de dag ervoor nog even snel aftanken en stiekem rondjes rijden..

maar wat nu.. valt stil en wil niet meer starten..

hij kreeg geen benzine meer..

nieuwe pomp besteld en kwam binnen.. ?112,- dus kost nie niks.
ik lig onder de auto te kl*ten en te prullen.. terwijl ik me bedenk..
zou het niet gewoon het relais kunnen zijn van de brandstofpomp..

Nu is mijn vraag:
Waar zit dit relais?
is dit er eentje bij de zekeringen?

Zo ja, welke is het?

alvast bedankt

Sander

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 19:54 #737233 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Vraag over brandstofpomp
Hoi Sander,

Wat voor een 360 heb je? Een met injectiemotor? In dat geval zit er tussen de accu en het linker binnenscherm een extra kastje met hierin wat zekeringen. De brandstofpomp heeft hier een zekering van 8 Amp?re zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2008 21:07 #737262 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraag over brandstofpomp
Ik meen dat de GLT een extra zekeringkast heeft voor o.a. de mistlampen. Zit geloof ik links vooraan in de motorruimte. Die contacten leveren wel eens vaker problemen op.

Leuk dat je je 360 weer opnieuw leven inblaast. Zou je een foto kunnen plaatsen?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 22:07 #737278 door 16673-dummy

Lucluc;75560 schreef : Ik meen dat de GLT een extra zekeringkast heeft voor o.a. de mistlampen. Zit geloof ik links vooraan in de motorruimte. Die contacten leveren wel eens vaker problemen op.

Dat is de kast die ik beschrijf toch? Tussen de accu en het binnenscherm? Daar zitten drie zekeringen; benzinepomp, mistlampen en nog iets.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 22:14 #737280 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vraag over brandstofpomp
jep dat zijn de desbetreffende zekeringen, ik heb pas via de technische commissie een mailtje gehad van iemand met een brandstofpomp die niet werkte, in eerste instantie leek de zekering heel, maar de bijgeleverde foto verraadde bij mij toch wel een slecht contact ivm vele smeer/olieresten die zich daar opgehoopt hadden, bij nadere inspectie door eigenaar bleek t?ch de zekering uitgefikt te zijn. de hele zooi schoonmaken en contactjes schoonmaken en toen kon ie weer.

wat een waardeloze kutconstructie trouwens die zekeringenkast op die plek, een kastje op die plek hoort waterdicht te zijn, voor het geval dat je koelvloeistof of ruitensproeiervloeistof ernaast mikt!
net zoals de zwevende zekering ergens achter je dashboard voor de mistlamp achter. ook zo'n rare plek.

zelfs de terberg trekkers hebben het, direct bovenop de accu's een 10A zekeringetje voor het geheugen van de radio en de eventuele rds/rdt systemen, leuk als je aan het storingzoeken bent;) afzekeren in de cabine bij de overige zekeringen was teveel werk schijnbaar..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2008 09:06 #737300 door 16673-dummy

AvdAkker;75578 schreef : net zoals de zwevende zekering ergens achter je dashboard voor de mistlamp achter. ook zo'n rare plek.

De oudjes hebben dit niet. Met de invoering van het nieuwe dashboard (modeljaar 1983) zit er zo'n vliegende zekering verstopt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2008 19:56 #737411 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraag over brandstofpomp
gevonden.. nooit geweten dat daar ook nog een kastje zat..
en ja hoor.. 1 zekering kapot.. morgens maar eens een zekering steken en snel die pomp terug naar bosch..

scheelt toch een boel geld..

en was het inderdaad nou zo'n grote moeite om dat kastje iets verder naar dashbord te verschuiven? zodat hij iig achter de accu vandaan is?
want die is niet makkelijk om het maar even netjes te houden..

@ lucluc

als het goed is moeten er nog ergens foto's van zijn..
is een oud auto van een van de leden als ik me niet vergis. zou alleen niet weten wie.
(xx84bk)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC