Volvo 360 differentieel achter lekt olie
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2008 14:37 #627794
door V300 register
Volvo 360 differentieel achter lekt olie is gemaakt door V300 register
Hallo mensen,
Spijtig genoeg constateerde ik vandaag dat het differentieel achter van de Volvo 360 olie lekt. In anderhalve dag ligt er een olieplek van +- 10 cm diameter op het asfalt. Het differentieel ziet er ook nattig uit en er hangt een druppel aan.
Nu is mijn vraag of dit (als je zelf een beetje handig bent met gereedschap) zelf te repareren is. Moet de hele achteras los? Of moet ik gewoon iets extra aandraaien?
Volgens een willekeurige garage gaat het toch wel flink in het arbeidsloon lopen. Daar hadden ze het over een pakking van een paar tientjes, maar omdat de achterassen los moeten was het niet een '123-tje'. Kosten... paar honderd euro...
De auto moet eigenlijk ook weg, maar zo verkoopt het wat lastig :snif:
Spijtig genoeg constateerde ik vandaag dat het differentieel achter van de Volvo 360 olie lekt. In anderhalve dag ligt er een olieplek van +- 10 cm diameter op het asfalt. Het differentieel ziet er ook nattig uit en er hangt een druppel aan.
Nu is mijn vraag of dit (als je zelf een beetje handig bent met gereedschap) zelf te repareren is. Moet de hele achteras los? Of moet ik gewoon iets extra aandraaien?
Volgens een willekeurige garage gaat het toch wel flink in het arbeidsloon lopen. Daar hadden ze het over een pakking van een paar tientjes, maar omdat de achterassen los moeten was het niet een '123-tje'. Kosten... paar honderd euro...
De auto moet eigenlijk ook weg, maar zo verkoopt het wat lastig :snif:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2008 15:21 #722033
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 differentieel achter lekt olie
Voor de verkoop de olie eruit laten lopen, dan verkoopt ie wel weer makkelijk.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2008 15:41 #722039
door V300 register
differentieelpakking bij een 360 is een simpele klus; er hoeven helemaal geen aandrijfassen los.
ik wil dat ook wel doen voor 200 euro
maar als ze zeggen dat de aandrijfassen los moeten, zou het ook kunnen dat de oliekeerringen bij de aandrijfasflenzen vervangen moeten worden (dit is de afdichting op de plekken waar de assen naar buiten komen)
daar zit wel vrij veel werk aan.
ik wil dat ook wel doen voor 200 euro

maar als ze zeggen dat de aandrijfassen los moeten, zou het ook kunnen dat de oliekeerringen bij de aandrijfasflenzen vervangen moeten worden (dit is de afdichting op de plekken waar de assen naar buiten komen)
daar zit wel vrij veel werk aan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2008 18:23 #722055
door V300 register
Bedankt voor de info. Ben net even onder de auto gekropen en heb het differenteel + de plekken waar de aandrijfasflenzen zitten schoongemaakt. Hopelijk kan ik op korte termijn ontdekken w??r de olie uit komt...
Kan het zijn dat de schroeven van die afdekplaat op het differentieel nog even aangedraaid moeten worden? Of misschien een middeltje toevoegen dat het lek dicht??? Of beide?
Kan het zijn dat de schroeven van die afdekplaat op het differentieel nog even aangedraaid moeten worden? Of misschien een middeltje toevoegen dat het lek dicht??? Of beide?

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2008 19:29 #722066
door V300 register
de schroeven aandraaien kan helpen, maar als dat niet helpt moet je z?ker geen afdichtingsrommel in de tandwielkast gooien; dan weet je namelijk zeker dat het
-toch blijft lekken
-de tandwielen kapot lopen
-toch blijft lekken
-de tandwielen kapot lopen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2008 19:33 #722068
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 differentieel achter lekt olie
niet vergeten differentieel oliepeil te checken, straks loopt ie nog in de soep ook.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2008 22:05 #722086
door V300 register
Nou, mooie boel! De afdichtplaat van het differentieel zit met een stuk of 8 schroeven vast. Dus ik begin onderaan en zet de dopsleutel in ??n van de schroeven. Blijkt dat die schroef zo los zit dat m'n ratel bij het terugdraaien de schroef nog verder losdraait! Gewoon echt los dus!
Heb ze allemaal maar even vastgezet en merkte daarbij ook dat de bovenste schroeven wel gewoon goed vast zaten. Nu zitten ze allemaal, dus ook de onderste gewoon vast... hopen dat dat het was! Oliepijl zal ik morgen ff doen!
Heb ze allemaal maar even vastgezet en merkte daarbij ook dat de bovenste schroeven wel gewoon goed vast zaten. Nu zitten ze allemaal, dus ook de onderste gewoon vast... hopen dat dat het was! Oliepijl zal ik morgen ff doen!
Moderators: Mark Smeets