B200EA laag toerntal bij stationair

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 15:11 #627694 door V300 register
B200EA laag toerntal bij stationair is gemaakt door V300 register
Hallo,

Ik heb een 360 B200E uit 1987 en het valt me de laatste tijd op dat mijn auto wat minder loopt. Als ik hem koud start dan slaat ie wel goed aan om na een korte tijd heel weinig toeren te draaien (+/- 200 tpm) over te gaan op de shoke. Tijdens de shoke periode draait hij wel +/- 1100 tpm, en is dus wel normaal. Na de shoke periode gaat hij maar +/- 500 tpm draaien en staat het blok te schudden. Als ik gewoon (weg)rij dan is alles normaal. Kom ik weer bij een verkeerslicht o.i.d. dan zakt ie weer terug naar die 500 tpm. Als het blok dan warm is (lees: koelvloeistof is op temperatuur) dan draait hij wel mooi rustig +/- 900 tpm.
Maar als ik hem warm start doet ie hetzelfde als hierboven beschreven.
Ik heb een paar maanden terug de verdelerkap, bougies, bougiekabels vervangen. Ik heb ook niet aan die stelschroef voor het toerental gezeten.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat het is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 20:06 #718823 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200EA laag toerntal bij stationair
Vacuumlek
stationairtoerental regelklep
Sensor kapot
Injector vies
Brandstofpomp defect
ecu niet meer helemaal fris

Het kan een hoop zijn, alhoewel sommige voorbeelden niet van toepassing zullen zijn. Heb zelf iets soortgelijks bij een van mijn 740 TIC's ervaren, lag toen waarschijnlijk aan een versleten membraan/de ecu.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2008 18:33 #718993 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200EA laag toerntal bij stationair

Volvo 740TIC;61471 schreef : Vacuumlek
stationairtoerental regelklep
Sensor kapot
Injector vies
Brandstofpomp defect
ecu niet meer helemaal fris

Het kan een hoop zijn, alhoewel sommige voorbeelden niet van toepassing zullen zijn. Heb zelf iets soortgelijks bij een van mijn 740 TIC's ervaren, lag toen waarschijnlijk aan een versleten membraan/de ecu.

- Ik heb alle slangen gecontroleerd, kan geen lek ontdekken. Nog suggesties voor zoekplekken?
- Waar zit de stationairtoerental regelklep? Is dat die elektroklep bij de inlaatspruitstuk?
- Welke sensoren kunnen hiermee te maken hebben? En hoe kan ik die testen?
- Injectoren heb ik een half jaar terug gereinigd met van die injector reiniger van Xado.
- Brandstofpomp zoemt nog mooi en is ook behandeld met een brandstofpomp reiniger van Xado.
- Hoe kan ik de ECU testen? Kan een 360 al aan de computer?

De auto is heel goed onderhouden (al zeg ik het zelf) en heeft nog maar 96.000 km gereden. Dan is een ECU of brandstofpomp toch nog niet kapot...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC